A/B testscan

De A/B Testing Scan van Online Dialogue biedt een eerlijk, helder beeld van de accuraatheid en toegevoegde waarde van jouw A/B-testprogramma en, belangrijker nog: de scan verdubbelt onmiddellijk de effecten van uw A/B-testen door te adviseren welke recent ontdekte nieuwe experimentele paradigma’s, statistieken en test-designs toe te passen

Optimaliseren van ROI en impact

Experimenteren gaat over het ontdekken van kansen en het minimaliseren van risico’s. A/B-testen zijn een van de meest betrouwbare en kosteneffectieve manieren om dit te bereiken. Maar zelfs met A/B-testen blijven er risico’s bestaan en blijven er kansen onontdekt. Onze A/B Testing Scan geeft duidelijkheid over de werkelijke effecten van jouw huidige A/B-tests. Belangrijker nog: We onthullen hoe jij je testpraktijken kunt verbeteren om de risico’s nog verder te verminderen, meer kansen te ontdekken en de impact op groei in omzet en kennis te verdubbelen!

Redesign uw A/B-testen

Onze A/B Testing Scan biedt een unieke kans om de meest recente inzichten en ontwikkelingen op het gebied van A/B Testing te leren en toe te passen en de toegevoegde waarde te verdubbelen!

  1. Begrijp de werkelijke impact: Verkrijg een eerlijk beeld van hoe nauwkeurig jouw testresultaten zijn en hoeveel jouw A/B-tests in werkelijkheid bijdragen aan de organisatiedoelen, zoals omzetgroei, klanttevredenheid en klantinzicht.
  2. Grijp meer kansen: Krijg inzicht in de optimalisatiekansen die je momenteel mist.
  3. Update uw A/B-testparadigma’s: We identificeren en prioriteren de kansen om de impact en ROI van jouw A/B-tests te vergroten, op basis van alle recente A/B testing ontdekkingen en innovaties!

De wedergeboorte van A/B-testen

Onze A/B-testscan begint met het berekenen van de waarheid over hoeveel van jouw A/B-testresultaten correct of juist incorrect en overdreven zijn. De resultaten zijn meestal zowel eye-openend als ongemakkelijk….
=> Maar wees niet bang, er is enorme hoop!

Tien jaar geleden ontdekten de empirische wetenschappen dezelfde ongemakkelijke waarheid over hun wetenschappelijke studies en noemden dit ‘de replicatiecrisis’. Sindsdien hebben wetenschappers experimentele ontwerpen en statistieken geïnnoveerd en geoptimaliseerd (tijdens – wat nu wordt genoemd – de ‘Renaissance’ van de empirische wetenschappen). De A/B-testing Scan van Online Dialogue bouwt voort op deze nieuwe ontdekkingen en innovaties om:

Tijdelijke startaanbieding: Slechts €5.500!

Als u onze scan in 2024 laat uitvoeren, bieden wij de A/B Testing Scan aan tegen een gereduceerd tarief. Dit is je kans om als een van de eersten het effect van je A/B-testen te verdubbelen tegen deze speciale prijs. Neem vandaag nog contact met ons op!

“Let op: De A/B Testing Scan betaalt zichzelf direct terug: Meestal vinden we enkele ‘verliezende’ tests, die volgens de nieuwe A/B-Teststandaarden winnaars blijken te zijn!”

Neem vandaag nog contact met ons op

Wacht niet langer om jouw A/B-testprogramma naar nieuwe hoogten te brengen. Neem vandaag nog contact met ons op om de A/B Testscan te plannen en te profiteren van deze unieke aanbieding. Jouw succes in optimalisatie begint hier.

De 5 stappen van de A/B testscan

1. Kick-off bijeenkomst

We leren elkaar kennen en bespreken het waarom, de doelstellingen en de procedure van de scan. Wij plannen de bijeenkomsten en leggen de stappen en benodigde informatie uit.

2. Impactanalyse

Van al uw A/B-testen analyseren wij de volgende aspecten:

a. Kwantiteit kwaliteit
; Hoeveel tests worden er uitgevoerd en hoe nauwkeurig zijn deze?

1) Echte succesratio: Welk percentage van de geteste optimalisaties levert in werkelijkheid daadwerkelijk een verbetering op, en welk percentage heeft feitelijk geen effect? Daartoe voeren we een statistische meta-analyse uit van alle A/B-tests (let op: het echte succespercentage is niet het winnaarpercentage).
2) Sensitiviteit: Hoeveel van deze echte verbeteringen hebben geleid tot een winnende A/B-test, en hoeveel hebben geleid tot een verliezende A/B-test (valse verliezers)?
3) Precisie: Hoeveel van de testwinnaars leiden daadwerkelijk tot een stijging (en hoeveel zijn valse winnaars)?
4) Snelheid; Hoeveel tests zijn er uitgevoerd? Wat waren de successtatistieken? In hoeverre zijn teams autonoom op dit gebied? Wat zijn de beperkingen die meer experimenten verhinderen? Hoeveel van de winnaars zijn geïmplementeerd? enz.

De combinatie van kwaliteit en kwantiteit geeft een duidelijk beeld van de algehele nauwkeurigheid van uw huidige A/B-testpraktijken. Hoeveel echte kansen worden ontdekt en hoeveel echte risico’s worden geminimaliseerd (op verzoek kunnen we ook analyseren per team/site/land).

b. Kosten & Opbrengsten; Wij analyseren de opbrengsten en kosten van de verschillende soorten testresultaten. Wat zijn de daadwerkelijke rendementen van de ‘echte winnaars’? Hoeveel risico’s en kosten vermijden de ‘echte verliezers’? En wat zijn de kosten van onjuiste winnaars en verliezers? We passen ook de nodige statistische correcties toe op deze analyses, en waar we aannames moeten doen, bespreken we deze en komen we daarover tot overeenstemming.

Daarnaast kunnen wij de kosten van de A/B-testinspanningen bepalen. Hoeveel tijd en geld is ermee gemoeid? En wat houden die uren en kosten in?

c. ROI; We hebben nu inzicht in a) hoeveel en hoe nauwkeurig jouw A/B-testen zijn, en b) hoeveel ze opleveren en eventueel wat ze kosten. Hierdoor krijgen wij een realistisch beeld van de impact en ROI van uw A/B-testen op uw organisatiedoelen (uw echte ‘business case’) en de factoren die de impact bepalen.


    3. Workshop

    Optioneel presenteren we de resultaten van de impactanalyse in een inspirerende en interactieve workshop. Deze sessie is bedoeld om degenen die direct betrokken zijn bij de uitvoering van de A/B-testen te informeren.

    4. Potentieelanalyse

    Vervolgens berekenen wij het potentieel voor het verbeteren van de impact en ROI van uw A/B-testen, rekening houdend met uw huidige budget/uren en een relatief korte looptijd van 12 maanden (onze uitgebreide ‘Experimentatie Cultuurscan’ is meer geschikt voor lange termijn -termijnadvies).

    Hoeveel verbetering is gemakkelijk mogelijk in elke drijvende factor? En belangrijker nog: wat zou de extra impact zijn op omzet, winst, CX, klantkennis, etc.? Door op deze manier de impact van mogelijke aanpassingen te berekenen, stellen we een onderbouwde en geprioriteerde lijst van verbeteringen op die de impact van uw A/B-testinspanningen snel kunnen verbeteren – waarschijnlijk verdubbelen.

     

    5. Advies & Presentatie

    Wij presenteren een samenvatting van de analyse, resultaten en inzichten binnen uw organisatie. We verduidelijken de huidige impact en ROI van A/B-testen op uw organisatiedoelen. We schetsen ook het potentieel van de impact en benadrukken de mogelijkheden voor onmiddellijke verbetering. Deze presentatie is gericht op managers en budget-/producteigenaren, maar is ook geschikt voor de experts in het team(s).

    Wil je meer weten over de A/B testscan?

    “Laat ons jouw succes op het gebied van optimalisatie verdubbelen!”

    ronald