Hoe NS een succesvolle CRO-strategie opbouwt met Online Dialogue
De Nederlandse Spoorwegen (NS) vervoert dagelijks miljoenen reizigers en is een cruciale schakel in de mobiliteit van Nederland. Hoe ontwikkelt…
De Nederlandse Spoorwegen (NS) vervoert dagelijks miljoenen reizigers en is een cruciale schakel in de mobiliteit van Nederland. Hoe ontwikkelt…
Op donderdag 12 december vond alweer de 46e editie van Dialogue Donderdag (DiDo) plaats. Dit keer stond DiDo in het…
Sign up for DiDo #47 Unlock the future of conversion optimization at DiDo, the ultimate knowledge event for CRO specialists.…
Waarom lijken veel product teams efficiënt te werken, maar missen ze soms echte impact? Een kleine greep van de uitdagingen…
Afgelopen weekend bezochten Ruben de Boer, Lotte Cornelissen, Reinier Koolmees en Nino van Tour Conversion Hotel 2024. Tijdens dit evenement…
Begin oktober vond een nieuwe editie van de Digital Analytics Summit plaats in Amsterdam. In deze blog vind je een…
Op donderdag 26 september was alweer de 45e editie van Dialogue Donderdag (DiDo). Deze keer stond DiDo in het teken…
Sign up for DiDo #46 Each year, we reflect on the past and analyze market developments to predict trends that…
Waarom drie keer per week naar de sportschool gaan niet betekent dat je fit bent (en andere Goodhart’s Law-missers) Stel…
CRO wordt steeds meer een standaard in organisaties. Binnen Nederland hebben de meeste middelgrote en grote organisaties wel één of…
In de vorige blog over Buy Now Pay Later (BNPL)-diensten hebben we de voordelen en de aantrekkingskracht van dergelijke diensten…
Een belangrijk doel van conversie-optimalisatie (CRO) is het verlagen van de drempel om aankopen te doen. We proberen te begrijpen…
Afgelopen maand was ik te gast bij de Telenet digital community podcast met Caroline Verkest, An Dewilde en Dennis Peeters.…
DIEGEM – 03/07/2024 Customer Collective, een toonaangevend Europees marketing- en technologiecollectief, versterkt zijn positie met Online Dialogue. Online Dialogue, gevestigd…
Op 19 juni vond er een nieuwe editie plaats van het Growth Marketing Summit (GMS) in Frankfurt. Of liever gezegd:…
Choice-overload, ook wel het keuzedilemma genoemd, verwijst naar de veronderstelling dat te veel keuzes mensen kunnen overweldigen, waardoor ze geen…
EQOM heeft de afgelopen jaren zich enorm gefocust op CRO. EQOM is dé Europese marktleider in erotische producten. Ze bestaan…
In dit blog
Het aantonen van de waarde van experimenteren is juist dit jaar cruciaal. Door het verdwijnen van Google Optimize vorig jaar…
Op 25 april stond de 44e editie van de Dialogue Donderdag (DiDo) in het teken van AI in CRO. In…
Op 18 april bezochten onze collega’s Emerce Conversion & Analytics in het Pakhuis de Zwijger in Amsterdam. Een van de…
Stel, je draait een A/B-test waarbij je productaanbevelingen toont op de homepage. Na afloop van het experiment vind je een…
Inzichten van Conversion Boost 2024 Afgelopen maand was ik aanwezig bij het Conversion Boost congres in Kopenhagen, een evenement dat…
Dit blog is geschreven door twee collega's: Bas Boland, Developer en George Onderdijk, Data Insights Expert (Data Analist). Dit artikel is het…
Emerce100: Online Dialogue is het beste optimalisatiebureau van Nederland. In de Emerce100 worden elk jaar de beste marketingbureaus bekend gemaakt. In verschillende categorieën wordt onderzocht wie…
Aanmelden DiDo#45 Met de afgelopen DiDo nog vers in ons geheugen, zijn we nu al enthousiast voor de volgende! Zoals…
Onlangs bezocht ik (Alexandros) de 22ste editie van het MIE. Het programma stond - niet geheel verrassend - volop in…
Irene is sinds begin 2023 data insight expert bij Online Dialogue. Ze begon haar carrière bij SEO-bedrijf Yoast als taalwetenschapper.…
De afgelopen jaren ben ik mezelf gaan verdiepen in de wereld van beleggen. Hoe werkt het, wat zijn de risico’s…
Digitale toegankelijkheid of Accessibility is de mate waarin digitale systemen en informatie toegankelijk zijn voor alle gebruikers, ongeacht hun beperkingen.…
Het gaat erom hóé je het zegt ‘C'est le ton qui fait la musique’ zei mijn moeder altijd: 'Hoe je…
Lotte Cornelissen, onze Product Director & Senior Consultant, zal dit jaar deelnemen aan het jurypanel van de Data & Insight…
Van 29 januari tot en met 2 februari was het weer tijd voor één van de hoogtepunten van het conferentie…
Vattenfall Nederland heeft grote stappen gezet in datagedreven werken. Na te focussen op klantgedreven werken was het nu tijd om…
Dit is een liveverslag van de keynote die Lucia van den Brink gaf tijdens Conversion Hotel 2023. Eerder deelden we…
Bij Online Dialogue weten we maar al te goed dat je als getalenteerde designer met development skills overal wel aan…
Wat een feest om het jaar te kunnen beginnen in ons eigen ODHouse in plaats van thuis een lockdown uit…
Het einde van het jaar is alweer in zicht en dus is het weer tijd om terug te blikken op…
Op donderdag 14 december 2023 hebben wij een vrijwilligersdag georganiseerd bij verzorgingstehuis Careyn Swellengrebel in Utrecht. Bij OD vinden wij…
Dit is een liveverslag van de keynote die Tim Stewart gaf tijdens Conversion Hotel 2023. Eerder deelden we ook het…
Op 17, 18 en 19 november had ik het genoegen mijn zevende Conversion Hotel bij te wonen, georganiseerd door Ton…
17, 18, 19 november 2023 was het weer zover; Texel werd omgetoverd tot Conversion Hotel. Een 3-daags event waar gepassioneerde…
“Jij bent toch de specialist?" "Kun je me niet gewoon nu vertellen welke 10 dingen ik moet aanpassen op de…
Dit is een liveverslag van de keynote die Michael Aagaard gaf tijdens Conversion Hotel 2023. Teleurstelling als kompas Michael is…
UX meetup: Bring Your Own Case (BYOC) Vorig jaar organiseerden onze ux experts een meetup over UX Fabel en Valkuilen.…
Als User Experience expert ben je van onschatbare waarde in de wereld van CRO. Het resultaat van je werk is…
Donderdag 12 oktober j.l. werd in Pakhuis de Zwyger in Amsterdam het Digital Analytics Summit 2023 gehouden. Een kennis- en…
Als gedragsexpert bij Online Dialogue krijg ik vaak de vraag of ik tips heb voor boeken over gedragspsychologie. Iedere dag…
Steeds vaker wordt er geëxperimenteerd binnen organisaties en wordt er gestreefd naar een validatiegedreven cultuur binnen bedrijven. Zo draaien we…
T-shaped, M-shaped, er zijn genoeg modellen om te bepalen wat de CRO skillset moet bevatten. Bekijk maar eens een standaard…
Als gedragsdeskundige op het gebied van conversieoptimalisatie (CRO) kom ik vaak in gesprekken terecht waarin klanten vragen: "Heb je een…