25 maart 2021 – gratis webinar personalisatie

  • Bericht auteur:
  • Leestijd:4 minuten gelezen

Op een bepaald moment in de ontwikkeling van je conversieprogramma, ben je tegen personalisatie aangelopen. Maar hoe ga je dit erin verwerken? Zijn het losse trajecten of pak je dit samen? Kun je dit er überhaupt in verwerken? Of werkt het elkaar tegen?

Onze conversion manager Desiree van der Horst vertelt je tijdens een gratis webinar op 25 maart van 11:30 tot 12:00 meer over de manier en volgorde waarop personalisatie en A/B-testen hand in hand gaan. Schrijf je nu in voor de webinar van Desiree: ‘A/Beer Before Wine, You Will Personally Be Fine. Mixing A/B Tests with Personalisation in 2021‘.

> Aanmelden gratis webinar van AB Tasty

Digital Summit 2021 van AB Tasty

De webinar is onderdeel van de Digital Summit 2021 van ABTasty. Verschillende partners vertellen over personalisatie, experimenteren, data, AI en hoe ze het komende jaar digitale ervaringen zullen vormgeven.

Webinar personalisatie door Desiree van der Horst

webinar personalisatie

Het afgelopen jaar is veel gesproken over personalisatie. Mis de boot niet, je klanten verwachten dat je hen een persoonlijke ervaring geeft. Niemand wil inhoud zien die voor hen niet relevant is. Maar personalisatie is niet iets dat je ‘zomaar’ instelt en uitvoert. Er zijn regels en richtlijnen. En er spelen vragen over privacy, ethiek en zelfs wat de definitie van personalisatie is. Zijn productaanbevelingen personalisatie? Als je personaliseert voor verschillende kleine segmenten, is dat dan personalisatie? Moet personalisatie slechts voor een unieke persoon zijn?

A/Beer Before Wine, You Will Personally Be Fine. Mixing A/B Tests with Personalisation in 2021

Als we die vragen hebben beantwoord, kan je de volgende stap zetten: personalisatie A/B-testen. Het is net als het drinken van wijn of bier. En als je ooit naar een CRO-congres bent geweest, weet je waarschijnlijk dat het wijn EN bier is. En waarschijnlijk wodka, rum en andere dranken (maar dat is een ander verhaal…). Maar uiteindelijk is het allemaal alcohol en als je het goed mengt, ontstaat er een erg leuke avond. Als je het verkeerd mengt, krijg je de ergste hoofdpijn ooit.

Net zoals wijn en bier beide alcoholische dranken zijn, zijn A/B-testen en personalisatie beide manieren om je klant de best mogelijke ervaring te bieden. Beide helpen hen te vinden wat ze zoeken. Maar A/B-testen gaat over het experimenteren met variaties die voor de meeste mensen werken. Personalisatie gaat over wat het beste werkt voor een klein segment. Optimaliseren voor één in plaats van voor iedereen.

Ook al lijkt het alsof ze tegenpolen zijn, kunnen ze hand in hand gaan als ze het goed wordt uitgevoerd. Als je een bepaald niveau in van CRO-volwassenheid hebt bereikt, is het tijd om personalisatie in te stellen. Net zoals je wijn drinkt voor bier. Eerst A/B-testen en daarna aan de slag met personalisatie. Desiree gaat je uitleggen hoe je dit moet doen.

> Aanmelden gratis webinar van ABTasty