10 redenen om Airtable te gebruiken voor je CRO-proces

Het hebben van een gestructureerd proces en inzicht in je prestaties is essentieel voor je CRO-programma. Maar hiervoor heb je wel een goede tool nodig…

Bij Online Dialogue gebruiken we Airtable bij al onze klanten. Het zorgt ervoor dat we structuur en overzicht hebben in de processen en inzichten van ons CRO-programma. Je kunt zien wat er in het gehele proces gebeurt, wie wat doet, waar en waarmee je successen boekt én je kunt voortborduren op die successen.

Volgende week brengen collega’s Ruben de Boer en Tom van den Berg een gratis Udemy-cursus uit om je te laten zien hoe je je eigen CRO-proces in Airtable kunt opzetten. Wil je deze gratis cursus volgen? We vermelden via onze website en nieuwsbrief waar en wanneer deze cursus beschikbaar is.

Maar eerst willen we je vertellen waarom wij zo enthousiast zijn over Airtable – wij hebben geen aandelen 😉

De 10 redenen om Airtable te gebruiken

  1. Het is betaalbaar. Met de gratis versie kun je het hele CRO-proces opzetten, inclusief al je inzichten en tactieken. Wanneer je meer dan 1200 experimenten hebt, of je wilt dashboards opzetten, dan ga je per gebruiker per maand betalen. Je kan de kosten hier bekijken. Voor veel bedrijven zijn deze kosten goed te doen.
  2. Airtable is erg gebruiksvriendelijk. Je kunt het gemakkelijk aanpassen aan je behoeften. Zo kan je bijvoorbeeld een uniek proces opzetten, elk veld bewerken en verwijderen en eenvoudig je eigen prioriteringsmodel in de tool bouwen.
  3. Airtable vervangt veel andere tools zoals projectbeheertools, Google Sheets, Google Slides, and Google forms.
  4. Het biedt verschillende views terwijl alle data automatisch worden gekoppeld en bijgewerkt. Airtable heeft een Kanban-view zoals elke projectbeheertool en deze is gekoppeld aan een database, zoals Google Spreadsheets. Dit maakt het werk makkelijker en het scheelt veel tijd.
  5. Je kunt gemakkelijk samenwerken met andere collega’s en berichten verzenden in Airtable.
  6. Je kunt dashboards en overzichten maken met al je data.
  7. Je creëert een overzicht van waar en waarmee je succesvol bent met je experimenten, zoals op welke pagina, welk apparaat en met welke psychologische tactiek. Dit maakt het gemakkelijker om voort te bouwen op je inzichten en successen.
  8. Je kunt views met collega’s delen via een link of de embed-optie. Daarvoor hebben collega’s geen account nodig.
  9. Collega’s kunnen testideeën delen via een formulier. Ook hiervoor hebben ze geen account nodig en hun input wordt automatisch toegevoegd aan de bestaande data in Airtable.
  10. Voor echt geavanceerde opties kan je ook de API van Airtable gebruiken.

Nadeel van Airtable

Na al deze voordelen, moeten we natuurlijk ook een nadeel noemen. Het grootste nadeel van Airtable is dat de e-mailondersteuning niet altijd toereikend is. Omdat het niet alleen een CRO-tool is, begrijpen ze de doeleinden waarvoor je de tool gebruikt niet volledig. Hierdoor kan goede ondersteuning soms ontbreken. Als je sterk afhankelijk bent van uitstekende klantenondersteuning, dan past een tool zoals Effective Experiments wellicht beter bij jou.

Volg de gratis cursus

Voor ons heeft Airtable het leven een stuk gemakkelijker gemaakt! Wij willen ons enthousiasme graag met je delen. Houd volgende week onze website in de gaten voor de cursusuitgave of meld je aan voor onze nieuwsbrief.

Ruben de Boer - conversion manager

Als Conversie Manager en consultant bij Online Dialogue vindt Ruben het een genoegen om elke dag met geweldige mensen voor geweldige websites te werken. Hij helpt klanten bij het verbeteren van hun optimalisatiestrategie en -cultuur, het opzetten en verbeteren van het CRO-proces en het leiden van multidisciplinaire teams.