Online DiDo#33: Gedragsverandering en CRO tijdens corona

Tijd voor de eerste digitale Dialogue Donderdag (DiDo)! Vanwege het coronavirus zullen we deze keer op afstand kennis delen, discussiëren en bijpraten. 

Donderdag 11 juni van 15.00 tot 17:00 uur is alweer de 33e editie van dit klant event. Dit keer gaan de sprekers én de bezoekers in op het thema: ‘Gedragsverandering en CRO tijdens corona’.

(N.B. we laten alleen deelnemers van klantzijde toe en geen medewerkers van bureaus of ZZP’ers)

Gedrags­verandering en CRO tijdens corona

Tijdens deze editie zijn er drie sprekers die ingaan op de gevolgen van corona op hun organisatie. Ze gaan onder andere in op wat er online is veranderd sinds de coronamaatregelen, welke kansen dit biedt en hoe om te gaan met veranderende gewoontes.

Daarnaast kan je in kleine groepen ervaringen delen over dit onderwerp met vakgenoten.

De sprekers

Lucia van den Brink – Nu.nl

Lucia van den Brink is CRO-specialist bij NU.nl. Haar doel is om bezoekers meer artikelen te laten lezen en vaker terug te laten komen. Ze heeft ervaring in e-commerce, affiliate en content websites. In haar werkwijze staan data en psychologie centraal. Die interesse in menselijk gedrag gebruikt ze naast haar day job als CRO-specialist ook in haar night job als schrijver. Onlangs verscheen haar debuutroman ‘Niemand zoals hij’.

CRO-NA
Na de persconferentie op 12 maart 2020 veranderde onze wereld. Niet alleen buiten, maar ook online. Lucia van den Brink vertelt over wat er te zien is in het gedrag en data van NU.nl. En hoe NU.nl daarop probeert in te springen met A/B-testen, campagnes en content. 

Dr. Florien Cramwinckel – Online Dialogue

Dr. Florien Cramwinckel (gepromoveerd sociaal psycholoog) werkt als senior gedragsexpert bij Online Dialogue. Ze is een expert op het samenspel tussen menselijk gedrag, data en experimenteren, en een ervaren spreker op nationale en internationale events. Momenteel zet ze haar kennis in om online klantgedrag te begrijpen, te voorspellen en te beïnvloeden.  

Waarom sporten we nu wél regelmatig?!
Het aanleren van nieuwe gewoontes is niet makkelijk. De meeste mensen die proberen te stoppen met roken, regelmatiger te bewegen, of gezonder te eten ondervinden hoe lastig het is om ingesleten gewoontes te veranderen. Ook voor veel e-commerce websites is dit een probleem: hoe transformeer je offline shoppers naar online shoppers, of krijg je klanten zo ver een nieuw systeem of functionaliteit te gaan gebruiken?

In haar verhaal gebruikt Florien psychologische kennis om inzicht te geven in het veranderen van gewoontegedrag. Hoe komt het bijvoorbeeld dat mensen in coronatijd (met bijbehorende beperkingen) er opeens wél in slagen om gezonder te leven? Hoe kunnen deze inzichten jou helpen? Welke vaste gewoontes hebben de klanten op jouw website? En welke mogelijkheden biedt deze tijd voor verandering van ingesleten gewoontes van jouw klanten?

Het programma wordt nog aangevuld met een derde spreker.

Programma

  • 15.00 – 15.05 uur Ontvangst
  • 15.05 – 15.25 uur Lucia van den Brink | CRO-NA
  • 15.25 – 15.55 uur Discussie in groepjes
  • 15.55 – 16.15 uur Dr. Florien Cramwinckel | Waarom sporten we nu wel regelmatig?!
  • 16.15  – 16.45 uur  Discussie in groepjes
  • 16.45 – 17.30 uur Afsluiting & online borrel

Daar wil ik bij zijn!

De 33e DiDo vindt online plaatst via Zoom. De voertaal op deze DiDo is Nederlands.

Weet je niet goed wat de DiDo is en wat je kunt verwachten? Lees de samenvatting van de 32e Dialogue Donderdag.

De DiDo is bedoeld voor managers, senior uitvoerenden en consultants met een passie voor kennisdeling. “Bureau-mensen”, ZZP’ers en vendors zijn welkom op onze DDTT events.

Wil je op de hoogte blijven van toekomstige events? Schrijf je in voor onze nieuwsbrief.

De inschrijving voor de DiDo is gesloten. Wil je er toch graag bij zijn? Neem contact op met Tom van den Berg.

Aanmelden Dialogue Donderdag - 11 juni 2020

Wat zou je graag willen leren / weten van andere bedrijven over hun aanpak in deze corona tijd?

*Online Dialogue gebruikt de gegevens die je op dit formulier verstrekt alleen om je meer informatie over dit evenement te sturen. Vragen? Neem dan contact met ons op via info@onlinedialogue.com.

Desiree van der Horst - conversion manager

Er zijn twee dingen waar Desiree als conversie manager elke dag naar streeft: het creëren van blijdschap & het stimuleren van groei. Er zijn veel manieren om dit te doen, maar het verbinden van mensen is hierin de cruciale factor. Meedenken, goed luisteren, het voorzien van de juiste tools en sparren over diverse strategieën zijn daily business. Buiten kantoor loopt ze graag een rondje hard in haar mooie stad Breda, is ze gek op haar thuis-jungle (inclusief huistijger) en draait ze graag 60’s/70’s plaatjes op de platenspeler.