Donderdag 3 juni 2021 organiseren wij onze tweede Dialogue Donderdag (DiDo) van het jaar! Vanwege corona zullen we op afstand kennis delen, discussiëren en bijpraten.
Op 3 juni zullen we van 15.30 tot 17:00 uur samen onze kennis delen tijdens de 36e editie van dit event. Het thema is: Hoe combineer je CRO en personalisatie?
(Bij de DiDo zijn alleen medewerkers van klantzijde welkom. Voor medewerkers van bureaus en ZZP’ers organiseren we andere evenementen)
Hoe verwerk je personalisatie in je CRO-programma?
Het klinkt zo ontzettend aantrekkelijk: de juiste boodschap op het juiste moment voor de juiste bezoeker. In de praktijk blijkt dit een stuk lastiger. Vanuit Online Dialogue vinden we dat personalisatie pas toegepast kan worden als er een bepaald niveau is bereikt op het gebied van optimalisatie. Op de meeste websites is er genoeg te optimaliseren voor alle bezoekers, waarom dan starten met segmenten? Want personaliseren brengt een hoop uitdagingen met zich mee. Denk aan het koppelen van databronnen, sample size (is de doelgroep groot genoeg?) en content beheer (uitingen maken voor meerdere groepen).
Daarnaast zijn er verschillende uitgangspunten die je kan nemen om te personaliseren (gedrag op de website, eigenschappen klant/bezoeker, omgevingsfactoren) en moet je weten waar je voldoende impact kan maken.
Uiteindelijk kan personalisatie je CRO-programma versterken, maar dan moet de basis wel op orde zijn en er een team zijn dat zich hiermee bezighoudt. Tijdens deze DiDo zullen de sprekers hier verder op ingaan.
De sprekers
Desiree van der Horst – Online Dialogue | Combineren van A/B-testen met personalisatie
A/B-testen en personalisatie zijn beide manieren om je klant de best mogelijke ervaring te bieden. Beide helpen hen te vinden wat ze zoeken. Maar A/B-testen gaat over het experimenteren met variaties die voor de meeste mensen werken. Personalisatie gaat over wat het beste werkt voor een klein segment. Optimaliseren voor één in plaats van voor iedereen.
Ook al lijkt het alsof ze tegenpolen zijn, kunnen ze hand in hand gaan als ze goed worden uitgevoerd. Als je een bepaald niveau in van CRO-volwassenheid hebt bereikt, is het tijd om met personalisatie aan de slag te gaan. Onze conversion manager Desiree van der Horst vertelt je tijdens haar presentatie over de manier en volgorde waarop personalisatie en A/B-testen hand in hand gaan.
Eddy van der Sman – T-mobile | Personalisatie bij T-mobile
Eddy is bij T-Mobile verantwoordelijk voor personalisatie. Ze werken met een multidisciplinair team aan het leveren van een persoonlijke ervaring binnen alle digitale kanalen. Door continue te experimenteren bouwen ze aan een omni-channel strategie.
Dennis van der Voorn – de Bijenkorf | Product recommendations: van experimenten naar main featuredata
Dennis werkt als data scientist in het personalisatie team van de Bijenkorf. In zijn verhaal vertelt hij hoe de Bijenkorf begonnen is met het experimenteren van gepersonaliseerde product aanbevelingen en hoe dit nu volledig geimplementeerd is binnen meerdere kanalen.
Programma
- 15.30 – 15.40 uur: Ontvangst en introductie
- 15.40 – 16.05 uur: Desiree van der Horst | Online Dialogue
- 16.05 – 16.30 uur: Eddy van der Sman | T-mobile
- 16.30 – 16.55 uur: Dennis van der Voorn | de Bijenkorf
- 16.55 – 17:30 uur: afsluiting en borrel
Daar wil ik bij zijn!
De 36e DiDo vindt online plaats via Zoom. Je ontvangt de link na het aanmelden en voorafgaand aan het event. De voertaal op deze DiDo is Nederlands.
Weet je niet goed wat de DiDo is en wat je kunt verwachten? Lees de samenvatting van de 35e Dialogue Donderdag.
De DiDo is bedoeld voor managers, senior uitvoerenden en consultants met een passie voor kennisdeling. “Bureau-mensen”, ZZP’ers en vendors zijn welkom op onze DDTT events.
Wil je op de hoogte blijven van toekomstige events? Schrijf je in voor onze nieuwsbrief.