Hallmark: daarom werken wij met Online Dialogue

Voor een publicatie in de Emerce100 vroegen we aan Lisanne van de Weijgert, customer experience lead bij Hallmark, om uit te leggen waarom zij graag samenwerkt met Online Dialogue. Hieronder lees je haar verhaal.

“We willen best-in-class worden in conversie-optimalisatie (CRO) en zochten daarvoor een samenwerkingspartner die de lat net zo hoog legt als wij”, vertelt Lisanne van de Weijgert, customer experience lead bij Hallmark, dat dagelijks miljoenen mensen wereldwijd verblijdt met kaarten, bloemen en cadeaus. “Bij Online Dialogue viel gelijk het enthousiasme op waarmee dit bureau zich toelegt op CRO. De benadering vanuit de psychologie gaf uiteindelijk de doorslag. Hun methode houdt er rekening mee dat onze gebruikers een uniek, persoonlijk gebaar willen maken richting de ontvanger, of het nu gaat om een wenskaart, een condoleance of cadeau. Dat is veel minder transactiegericht dan wanneer je iets bestelt voor jezelf. Onze gebruikers willen een emotie overbrengen.”

Validatie en psychologie

Met A/B-testen valideren Hallmark en Online Dialogue samen wat werkt, gericht op continue optimalisatie: hoe kunnen we de user experience verder verbeteren, welke ideeën werken, welke niet en welke psychologische principes zitten daarachter? Goede onderbouwing is van groot belang. “Hoe meer we testen, hoe meer we leren over de behoeften van onze gebruikers. Dit moet altijd leidend zijn.”

Blijven optimaliseren

De relatie met Online Dialogue is een echte partnership, vervolgt Lisanne. “We houden elkaar altijd scherp op ons gezamenlijke einddoel: gebruiksvriendelijkheid voor de klant. Samen hebben we een informele groepsdynamiek gecreëerd waarin we voortdurend streven naar sneller, slimmer en beter optimaliseren. Dankzij de kennis die Online Dialogue continu ontwikkelt en deelt, zijn we in staat om onze klanten steeds beter te begrijpen en aan een mooier platform te bouwen.”

De pdf van het interview met Hallmark uit de Emerce100 vind je hier: DAAROM WERKEN WIJ MET ONLINE DIALOGUE.

Opzetten van een succesvol CRO-programma bij Hallmark

Toen Hallmark en Online Dialogue in 2019 begonnen met samenwerken stond hun CRO-programma nog in de kinderschoenen. Samen hebben we hard gewerkt om datagedreven werken onderdeel van hun cultuur te maken. Lees in onze klantcase hoe wij samen met Hallmark een succesvol CRO-programma hebben opgezet.

Desiree van der Horst - conversion manager

Er zijn twee dingen waar Desiree als conversie manager elke dag naar streeft: het creëren van blijdschap & het stimuleren van groei. Er zijn veel manieren om dit te doen, maar het verbinden van mensen is hierin de cruciale factor. Meedenken, goed luisteren, het voorzien van de juiste tools en sparren over diverse strategieën zijn daily business. Buiten kantoor loopt ze graag een rondje hard in haar mooie stad Breda, is ze gek op haar thuis-jungle (inclusief huistijger) en draait ze graag 60’s/70’s plaatjes op de platenspeler.