Online Dialogue op het grootste marketing, insights en analytics event van Nederland

  • Bericht auteur:
  • Leestijd:3 minuten gelezen

Vorige week woensdag 31 januari 2018 en donderdag 1 februari 2018 was Online Dialogue te vinden op het marketing, insights en analytics event (MIE). Jorrin Quest, Roos van Dam en Tom van den Berg presenteerden allemaal over hun eigen kennisgebieden.

Introductie in Online Psychologie – Roos van Dam

Hoe gedraagt de consument zich en wat kunnen we eraan doen om dit gedrag beter te begrijpen? Roos van Dam begon de tweede dag van het MIE met een druk bezochte introductie in online Psychologie, waarin ze inging op de besluitvormingsprocessen van de mens. Aan de hand van een aantal interessante voorbeelden werd maar weer eens goed benadrukt hoe makkelijk we als mens te beïnvloeden zijn, hoe slecht wij in staat zijn verantwoording af te leggen voor ons eigen gedrag en hoe weinig controle ons rationele denken (systeem 2) heeft over ons emotionele denken (systeem 1).

Download de presentatie van Roos van Dam

Online iteratief en structureel verbeteren op een data gedreven manier – Tom van den Berg

Tom van den Berg deelde tijdens zijn presentatie het optimalisatie proces van Online Dialogue in de vorm van het FACT & ACT model. Dit model is erop gericht om in een relatief korte tijd gedegen onderzoek te doen, op basis daarvan succesvolle ideeën op te stellen en deze zo snel mogelijk te valideren door middel van een A/B test. Door inzichten uit data en psychologie te combineren leren we hoe bezoekers zich gedragen. Tijdens zijn presentatie nam hij de bezoekers mee in het proces en liet hij zien hoe we dit bij onze klanten toepassen.

Download de presentatie van Tom van den Berg

The benefits of Assumption testing – Jorrin Quest

Jorrin Quest presenteerde namens Smart Notifications over Assumption Testing. Een oplossing voor bedrijven die te weinig bezoekers hebben om te A/B testen, maar toch snel een betrouwbaar antwoord willen op de vraag of hun aannames kloppen. Met een tool als Smart Notifications kun je alle assumpties die je hebt over het gedrag van je bezoekers, eenvoudig testen door middel van kleine meldingen in de browser. Maar je kunt ook een melding op je website plaatsen die tijdelijk een bepaalde feature van je site uitlicht. De tool geeft na verloop van tijd zelf aan welke melding de hoogste conversieratio heeft.

Download de presentatie van Jorrin Quest

 

Meer weten over Online Dialogue en hoe wij data en psychologie samenbrengen om jouw online dialoog te optimaliseren? Bekijk onze cases of onze diensten!

Isabella Klaassens

Isabella heeft altijd van mensen gehouden: hoe ze denken, hoe ze zich gedragen, wie ze zijn. Deze interesse leidde ertoe dat ze werd opgeleid tot fundamenteel onderzoeker in de sociale, gezondheids- en organisatiepsychologie. Het trage tempo van de academische wereld beviel haar echter niet, waardoor ze overstapte naar de meer dynamische toegepaste sector. Momenteel werkt ze als Gedragsdeskundige en Hoofd Academie bij Online Dialogue, waar ze een belangrijke rol speelt in het geven van workshops en cursussen, het uitvoeren en analyseren van (A/B-)tests en het adviseren van bedrijven bij het optimaliseren van hun gebruikerservaring en conversiepercentages. Uiteindelijk draait het allemaal om haar passie in het begrijpen van de ingewikkelde manieren waarop mensen functioneren.