2017 was het jaar waarin we de website van Stichting Make Sense optimaliseerden.
Deze schenking komt voort uit een lange traditie waarin we ieder jaar met kerst een goed doel kiezen die we dankzij onze klanten ondersteunen. We geven onze klanten immers geen persoonlijke cadeaus rond de feestdagen, in plaats daarvan doneren we, om hen te danken voor de samenwerking, tijd en/of geld aan een volgens ons relevant goed doel.
Dit jaar hebben we gekozen om 2018 euro over te maken aan Stichting Oogfonds. Onze bijna buren hier in Utrecht hebben de afgelopen jaren altijd al hoog op lijst gestaan van mogelijke goede doelen. Maar dit jaar gaf het nieuws van de afgelopen tijd ze het duwtje dat ze nodig hadden om bovenaan de lijst te komen staan:
“Grotere kans op latere blindheid bij kinderen door digitale schermen“
Als Online Dialogue helpen wij onze klanten elke dag mee om nog effectiever te worden in het gebruik van digitale kanalen, waarmee de consument met name communiceert middels een digitaal scherm. Wij werken dus ook hard mee aan het verder uitbouwen van een cultuur waarbij kinderen meer naar een scherm kijken dan buiten spelen. Het oogfonds heeft meerdere projecten om kinderen juiste te motiveren om meer buiten te spelen, de hoofdoplossing om toekomstige blindheid tegen te gaan. Om deze reden hebben wij gekozen om dit jaar deze stichting te steunen met onze kerstbijdrage.
Dank aan al onze klanten voor de samenwerking van het afgelopen jaar. De donatie aan het Oogfonds is ons kerstcadeau aan hen en dat was zonder deze klanten niet mogelijk geweest. Dankzij onze klanten konden we dit jaar maar liefst 30% groeien in omzet, waarmee we ons interne groeitarget hebben gehaald. We leerden bedrijven zoals HostelWorld en Zoover om op eigen CRO benen te staan, gingen verder met het helpen groeien van bestaande klanten (die voor 75% van onze omzet zorgden) zoals Van der Valk, Travix, Marktplaats en KPN en verwelkomden nieuwe klanten zoals Eneco, De Efteling, Euroflorist en NS International.
Dit jaar verwelkomden we 7 nieuwe mogelijke collega’s: Roos, Anouk, Reinier, Suus en 3 mensen met dezelfde voornaam: Vacature – we hopen ze zo snel mogelijk een andere voornaam te geven, zodat we onze 30% groeiverwachting voor 2018 ook weer kunnen waarmaken. We hebben sinds dit jaar een echt functie en salarishuis, een matrix organisatiecultuur en sinds de start gepassioneerde collega’s die graag klanten helpen beter te presteren, hier veel kennis over delen (meer dan 160 artikelen in 2017!), met elkaar rondhangen in plaatsen zoals Sofia en samen een geweldig evenement organiseren.
Dank dat je er was en dit las: happy holidays en tot 2018!