Lotte bij CRO.CAFE tijdens het Digital Analytics Congres
Lotte schoof tijdens het Digital Analytics Congres aan bij CRO.CAFE om onder andere te praten over AI, haar studie, het…
Lotte schoof tijdens het Digital Analytics Congres aan bij CRO.CAFE om onder andere te praten over AI, haar studie, het…
Anno 2019 worden we iedere dag opnieuw blootgesteld aan gemiddeld 4.000 tot 10.000 advertenties. Dit omvat tv-reclames, gedrukte advertenties, banners…
Optimaliseren is een continu proces waarbij ieder experiment weer leidt tot een volgend experiment. Vaak zijn er zelfs zo ontzettend…
11 oktober vond bij Online Dialogue het event “Uit vrije wil” plaats, georganiseerd door het NIP (de beroepsvereniging van psychologen).…
Wat betekenen de wijzigingen in ITP voor optimalisatie? De laatste jaren is in de Safari browser een aantal wijzigingen uitgevoerd…
In Dauphine Amsterdam, op 1 oktober 2019, stond alweer de tiende editie van Digital Data Tips Tuesday (DDTT) op het…
Vrijdag 11 oktober is het najaarsevent van Nederlands Instituut van Psychologen (NIP) bij ons op kantoor. Het thema is: 'Uit…
Digital analytics maakt elke keer weer grote sprongen. Het speelveld verruimt zich enorm en je moet in dit vakgebied zeer…
Emerce Conversion Rubriek oktober 2019 In de tien jaar dat ik deze column maak, heb ik één vraag heel vaak…
Vorige week, 9 september 2019 was het zover; Online Dialogue bestond 10 jaar. En om dat te vieren gingen we…
Op 22, 23 en 24 november 2019 zullen voor het 6e jaar op rij experts uit alle disciplines binnen de…
Op donderdag 31 oktober van 14.00 tot 18.30 uur organiseert Online Dialogue alweer de 31e Dialogue Donderdag, ook wel bekend…
Online experimenteren kost tijd en geld, daarom willen we graag goede experimenten doen. Het probleem is dat we vooraf niet…
Wat websites kunnen leren van Schiphol De vakantietijd, dé periode van het jaar dat Schiphol overstroomd met miljoenen bepakte mensen…
‘Ik bepaal zelf wel hoe ik het beste werk!’ In deze serie bespreek ik verschillende vormen van weerstand tegen verandering…
We veranderen wat af aan onze websites, allemaal om conversies te verhogen of andere KPI's te halen. Wat we hierbij…
Helaas! Deze vacature is al vervuld. Wil je graag bij ons komen werken? Stuur ons dan een open sollicitatie.Heb je…
Op 22, 23 en 24 november 2019 zullen voor het 6e jaar op rij experts uit alle disciplines binnen de…
Tijdens het afgelopen WK vrouwenvoetbal was er in het begin weinig enthousiasme en positiviteit over de Nederlandse voetbaldames. Het spel…
Wat zou jij ervan vinden als je humeur werd beïnvloed door middel van vrolijke of verdrietige berichten op de feed…
Intelligent tracking prevention, enhanched tracking protocol en browser privacy protections. Het zijn de paradepaardjes van Safari, Firefox en Chrome om…
Conversie optimalisatie teams zijn vaak een buitenbeentje in de organisatie. Heel waardevol, maar ze hebben een hele andere pace dan…
Afgelopen donderdag 13 juni 2019 stelden we voor het eerst ons nieuwe kantoor open voor onze klanten en relaties en…
Intelligent Tracking Prevention (ITP) gaat de komende tijd de markt van analytics net zo beheersen als eerder de cookiewall en…
Wanneer is gedragsbeïnvloeding gewenst en wanneer niet? Wanneer je tegenwoordig een website bezoekt, heb je een grote kans dat je…
Meer dan zesduizend ervaren marketeers uit heel de wereld kwamen vorige week naar de Adobe Summit in Londen om kennis…
In mei 2019 heeft Online Dialogue een Beste Werkgevers Scan uitgevoerd. Voor de scan zijn medewerkers uitgenodigd om hun mening…
Stel dat je dit weekend een vechtpartij ziet op straat, zou je dan ingrijpen? Vijftig jaar lang hebben psychologen voorspeld…
11 april was Emerce Conversion in Amsterdam, met als thema ‘culture of experimentation’. Een leerzame en gezellige dag geheel in…
De aantrekkingskracht van de Fitbit is duidelijk; iedere dag word je opnieuw geconfronteerd met feitjes over je dagelijkse fysieke prestaties.…
Tijdens Emerce Conversion (11 april 2019) in Amsterdam stonden collega's Tom van den Berg en Bart Schutz op het hoofdpodium.…
Minder doen, maar wel het juiste, met uiteindelijk meer resultaat Als conversie manager bij Online Dialogue kom ik bij veel…
26 maart 2019 was de eerste editie van Emerce Digital Food in Amsterdam. Dit spiksplinternieuwe event werd afgetrapt door Jop…
Hoe ziet de na-analyse van je A/B-testen eruit? Hoe onderbouw je het resultaat? In teststatistiek zijn hiervoor twee belangrijke methodes;…
We hebben iets leuks te melden, we zijn verhuisd! De afgelopen jaren zijn we steeds verder aan het groeien en…
Dataverzameling is sinds de komst van het internet een stuk makkelijker geworden. Iedere actie en klik van een gebruiker op…
Conversie optimalisatie is een continu proces. Natuurlijk kan je aan de slag gaan met het uitvoeren van een paar A/B…
Conversie optimalisatie programma's hebben in de basis één key metric om te bepalen of een experiment een positieve, danwel negatieve…
Last week Tom van den Berg gave a presentation at Usabilla in Stockholm about: 'How to build a successful validation…
Waar het allemaal samenkomt Het jaar 1983 was het begin van een belangrijke verschuiving: Heinz kwam met een nieuw fles-ontwerp…
De voordelen van blijven leren binnen je organisatie Bij Online Dialogue vinden we ontwikkeling heel belangrijk. Naast dat we zelf…
Bij copywriting probeer je mensen te overtuigen door het schrijven van teksten voor commerciële doeleinden. Binnen online marketing is copywriting…
Op congressen over CRO hoor ik vaak enthousiaste verhalen over het opzetten en structureren van teams, het meekrijgen van de…
Wat je voor de verkoop van je product hiervan kunt leren Met bijna 3 miljoen kijker is Wie Is De…
Nir Eyal: Hooked Nir Eyal presenteerde tijdens Conversion Hotel 2018 over gedrag omzetten in gewoonte. Hij is schrijver van het boek ‘Hooked:…
Rhett Norton gaf tijdens de AB Testing Summit in december vorig jaar een interessante talk over het principe van de…
Het menselijke gedrag is in de afgelopen decennia uitgegroeid tot een belangrijk onderwerp. Duizenden eerstejaars schrijven zich jaarlijks in om…
Erin Weigel (Booking.com) gaf een presentatie tijdens Conversion Hotel 2018 over fouten maken en gaf tips over het vermijden van fouten.…
Tijdens Conversion Hotel 2018 sprak Karl Gilis over het belang om vanuit de bezoeker te denken. Daarnaast besprak hij een aantal belangrijke…
Chad Sanderson (Microsoft) gaf tijdens Conversion Hotel 2018 een presentatie over experimenteren op een breder niveau. Hierbij ging hij dieper…
Goed nieuws! Het is officieel: Online Dialogue en de Vrije Universiteit Amsterdam starten een gezamenlijk onderzoeksproject naar het lange termijn…