Van traditionele segmenten naar gedragssegmenten

Anno 2019 worden we iedere dag opnieuw blootgesteld aan gemiddeld 4.000 tot 10.000 advertenties. Dit omvat tv-reclames, gedrukte advertenties, banners…

Reacties uitgeschakeld voor Van traditionele segmenten naar gedragssegmenten

Uit vrije wil: ethisch omgaan met nudgen

11 oktober vond bij Online Dialogue het event “Uit vrije wil” plaats, georganiseerd door het NIP (de beroepsvereniging van psychologen).…

Reacties uitgeschakeld voor Uit vrije wil: ethisch omgaan met nudgen

NIP Najaarsevent: Uit vrije wil?

Vrijdag 11 oktober is het najaarsevent van Nederlands Instituut van Psychologen (NIP) bij ons op kantoor. Het thema is: 'Uit…

Reacties uitgeschakeld voor NIP Najaarsevent: Uit vrije wil?

DiDo#31: CROfest

Op donderdag 31 oktober van 14.00 tot 18.30 uur organiseert Online Dialogue alweer de 31e Dialogue Donderdag, ook wel bekend…

Reacties uitgeschakeld voor DiDo#31: CROfest

Navigeren met succes

Wat websites kunnen leren van Schiphol De vakantietijd, dé periode van het jaar dat Schiphol overstroomd met miljoenen bepakte mensen…

Reacties uitgeschakeld voor Navigeren met succes

Weet waar je voor optimaliseert

We veranderen wat af aan onze websites, allemaal om conversies te verhogen of andere KPI's te halen. Wat we hierbij…

Reacties uitgeschakeld voor Weet waar je voor optimaliseert

Creëer een winnend CRO team: hup CRO hup

Tijdens het afgelopen WK vrouwenvoetbal was er in het begin weinig enthousiasme en positiviteit over de Nederlandse voetbaldames. Het spel…

Reacties uitgeschakeld voor Creëer een winnend CRO team: hup CRO hup

Ethisch omgaan met nudging

Wat zou jij ervan vinden als je humeur werd beïnvloed door middel van vrolijke of verdrietige berichten op de feed…

Reacties uitgeschakeld voor Ethisch omgaan met nudging

Faciliteer anderen om te valideren

Conversie optimalisatie teams zijn vaak een buitenbeentje in de organisatie. Heel waardevol, maar ze hebben een hele andere pace dan…

Reacties uitgeschakeld voor Faciliteer anderen om te valideren

Intelligent Tracking Prevention (ITP)

Intelligent Tracking Prevention (ITP) gaat de komende tijd de markt van analytics net zo beheersen als eerder de cookiewall en…

Reacties uitgeschakeld voor Intelligent Tracking Prevention (ITP)

Onbewust proefkonijn

Wanneer is gedragsbeïnvloeding gewenst en wanneer niet? Wanneer je tegenwoordig een website bezoekt, heb je een grote kans dat je…

Reacties uitgeschakeld voor Onbewust proefkonijn

Adobe Summit 2019 Londen

Meer dan zesduizend ervaren marketeers uit heel de wereld kwamen vorige week naar de Adobe Summit in Londen om kennis…

Reacties uitgeschakeld voor Adobe Summit 2019 Londen

Het averechtse effect van jouw Fitbit

De aantrekkingskracht van de Fitbit is duidelijk; iedere dag word je opnieuw geconfronteerd met feitjes over je dagelijkse fysieke prestaties.…

Reacties uitgeschakeld voor Het averechtse effect van jouw Fitbit

Presentatie Emerce Conversion

Tijdens Emerce Conversion (11 april 2019) in Amsterdam stonden collega's Tom van den Berg en Bart Schutz op het hoofdpodium.…

Reacties uitgeschakeld voor Presentatie Emerce Conversion

We zijn verhuisd!

We hebben iets leuks te melden, we zijn verhuisd! De afgelopen jaren zijn we steeds verder aan het groeien en…

Reacties uitgeschakeld voor We zijn verhuisd!

Wat kan je leren van data?

Dataverzameling is sinds de komst van het internet een stuk makkelijker geworden. Iedere actie en klik van een gebruiker op…

Reacties uitgeschakeld voor Wat kan je leren van data?

UX bij CRO

Waar het allemaal samenkomt Het jaar 1983 was het begin van een belangrijke verschuiving: Heinz kwam met een nieuw fles-ontwerp…

Reacties uitgeschakeld voor UX bij CRO

Gebruik je opleidingsbudget

De voordelen van blijven leren binnen je organisatie Bij Online Dialogue vinden we ontwikkeling heel belangrijk. Naast dat we zelf…

Reacties uitgeschakeld voor Gebruik je opleidingsbudget

Conversie copywriting

Bij copywriting probeer je mensen te overtuigen door het schrijven van teksten voor commerciële doeleinden. Binnen online marketing is copywriting…

Reacties uitgeschakeld voor Conversie copywriting

Van A/B-test naar gedragsinzicht

Op congressen over CRO hoor ik vaak enthousiaste verhalen over het opzetten en structureren van teams, het meekrijgen van de…

Reacties uitgeschakeld voor Van A/B-test naar gedragsinzicht

Jokergekte bij Wie Is De Mol

Wat je voor de verkoop van je product hiervan kunt leren Met bijna 3 miljoen kijker is Wie Is De…

Reacties uitgeschakeld voor Jokergekte bij Wie Is De Mol

Gewoontes creëren

Nir Eyal: Hooked Nir Eyal presenteerde tijdens Conversion Hotel 2018 over gedrag omzetten in gewoonte. Hij is schrijver van het boek ‘Hooked:…

Reacties uitgeschakeld voor Gewoontes creëren

De kracht van psychologie en design

Het menselijke gedrag is in de afgelopen decennia uitgegroeid tot een belangrijk onderwerp. Duizenden eerstejaars schrijven zich jaarlijks in om…

Reacties uitgeschakeld voor De kracht van psychologie en design

UX kennis door experimenteren

Erin Weigel (Booking.com) gaf een presentatie tijdens Conversion Hotel 2018 over fouten maken en gaf tips over het vermijden van fouten.…

Reacties uitgeschakeld voor UX kennis door experimenteren

Start met je bezoeker en je zult winnen

Tijdens Conversion Hotel 2018 sprak Karl Gilis over het belang om vanuit de bezoeker te denken. Daarnaast besprak hij een aantal belangrijke…

Reacties uitgeschakeld voor Start met je bezoeker en je zult winnen