Van hypothese naar design

Hoe optimaliseer je een website met kleine bezoekersaantallen als je niet kunt A/B testen? Een vraag die we vaak te…

Reacties uitgeschakeld voor Van hypothese naar design

Emerce Conversion Rubriek november 2017

Conversion ➽ Zeven jaar geleden kwamen de eerste schaalbare oplossingen voor A/B testen op de markt. Inmiddels heeft elk groot…

Reacties uitgeschakeld voor Emerce Conversion Rubriek november 2017

De kracht van Social Proof

Dit jaar gaan er maar liefst elf miljoen Nederlanders op vakantie. We blijven lekker in eigen land of reizen onder…

Reacties uitgeschakeld voor De kracht van Social Proof

Het grootste psychologische experiment ooit

Universiteiten zijn verplicht om bevindingen te delen. Moeten bedrijven deze verplichting ook hebben? Onderzoek naar (online) gedrag wordt steeds normaler.…

Reacties uitgeschakeld voor Het grootste psychologische experiment ooit

Ask Me Anything met Bart Schutz

Iedere dinsdag en donderdag wordt er door GrowthHackers.com een ‘Ask Me Anything’ (AMA) georganiseerd. Tijdens deze online sessies kun je…

Reacties uitgeschakeld voor Ask Me Anything met Bart Schutz

Online Dialogue op internationale podia

Om onze kennis te delen met de rest van de wereld proberen we regelmatig onze werkwijze, nieuwe bevindingen en ontwikkelingen…

Reacties uitgeschakeld voor Online Dialogue op internationale podia

Google Data Studio: The Pros & Cons

Afgelopen oktober schreef ik een blog voor webanalisten.nl over de lancering van Google Data Studio op 28 september 2016. Een…

Reacties uitgeschakeld voor Google Data Studio: The Pros & Cons

Sparking Triggers

“Onze motivatie – en daarmee onze acties – zijn makkelijker te triggeren dan mensen vaak denken” Wanneer je een website…

Reacties uitgeschakeld voor Sparking Triggers

Pas op voor de Simpson’s Paradox!

Waarom je de bezoekersverdeling van een A/B-test niet tussendoor mag aanpassen Bij het horen van de term Simpson’s Paradox is…

Reacties uitgeschakeld voor Pas op voor de Simpson’s Paradox!

Facial Distraction

Dit artikel - geschreven door het team van psychologen bij Online Dialogue - werd eerder gepubliceerd op Webanalisten.nl.  Tegenwoordig heeft…

Reacties uitgeschakeld voor Facial Distraction

Blij met 2 nieuwe collega’s

Analytics & optimization expert Sinds een aantal weken kunnen we bij Online Dialogue genieten van de ervaring en expertise van…

Reacties uitgeschakeld voor Blij met 2 nieuwe collega’s

Attentional bias

Dit artikel - geschreven door het team van psychologen bij Online Dialogue - werd eerder gepubliceerd op Webanalisten.nl.    “We…

Reacties uitgeschakeld voor Attentional bias

Focusing effect

De meeste (commerciële) keuzes bevatten een teveel aan aspecten, met als gevolg dat niet alle aspecten in overweging kunnen worden…

Reacties uitgeschakeld voor Focusing effect