Hoe breng je Structuur in jouw Optimalisatie Programma?
Het ontstaan en de toepassing van het FACT & ACT model Een veel voorkomende valkuil bij conversie optimalisatie is een…
Het ontstaan en de toepassing van het FACT & ACT model Een veel voorkomende valkuil bij conversie optimalisatie is een…
Psychology addressing society’s greatest challenges Vorige week, 11 tot en met 14 juli, was de 15e editie van het European…
Bij CRO is teamwork onmisbaar. Verschillende mensen, met vaak totaal verschillende achtergronden, moeten samenwerken om eenzelfde doel te bereiken: een…
Op uitnodiging van Google is onze collega Lotte Cornelissen eind juni naar Silicon Valley, California gevlogen voor de Google Executive…
Met een enthousiaste poging om een recept te onthouden ging ik afgelopen week naar de supermarkt om mijn verjaardagsetentje voor…
Op 18 en 19 mei 2017 vond The Next Web Conference plaats in Amsterdam. Naast de vele nieuwste technologische ontwikkelingen…
8 juni stond het ODHouse geheel in het teken van de 24e editie van de Dialogue Donderdag: Statistics & Algorithms.…
Getting to know the Millennial Traveller Hostelworld is het grootste online hostel-booking platform en de winnaar binnen de hostelling industrie.…
Bij Online Dialogue vinden we het belangrijk om op de hoogte te blijven van de nieuwste ontwikkelingen in de CRO…
Ton Wesseling schreef namens Webanalisten in de conversie-rubriek in Twinkle magazine een artikel over De status quo van CRO. Klik op de…
Dinsdag 2 mei was de succesvolle eerste editie van The Growth & Conversion Summit: een virtueel event dat ‘s werelds…
Het personaliseren van informatie is een onderwerp dat steeds vaker (kritisch) in het nieuws is, maar tegelijkertijd ook steeds…
De komende weken gaat Online Dialogue de overstap maken van Trello naar Effective Experiments. Al een tijdje zijn we op…
Iedere dinsdag en donderdag wordt er door GrowthHackers.com een ‘Ask Me Anything’ (AMA) georganiseerd. Tijdens deze online sessies kun je…
Ton Wesseling schreef namens Webanalisten in de conversie-rubriek in Twinkle magazine een artikel over First Party Data First. Klik op de afbeelding…
Een van de klanten van Online Dialogue is het in Amsterdam gevestigde Travix. Travix is het moederbedrijf van een groot…
Over de lange termijn waarde van hypothese gedreven experimenten Vorige maand vond in de Jaarbeurs in Utrecht het Marketing en…
Om onze kennis te delen met de rest van de wereld proberen we regelmatig onze werkwijze, nieuwe bevindingen en ontwikkelingen…
Meer rendement uit je A/B testen Veel bedrijven stoeien met het rendement van hun conversie optimalisatie programma. Het komt vaak…
Afgelopen oktober schreef ik een blog voor webanalisten.nl over de lancering van Google Data Studio op 28 september 2016. Een…
Van Psychologisch Experiment naar Optimalisatie Strategie De bakker om de hoek wist vroeger precies hoe laat zijn klanten langs kwamen,…
“Onze motivatie – en daarmee onze acties – zijn makkelijker te triggeren dan mensen vaak denken” Wanneer je een website…
Ondanks dat A/B testing tegenwoordig een standaard methode is bij marktonderzoek zijn er nog weinig open source platformen die deze…
Waarom je de bezoekersverdeling van een A/B-test niet tussendoor mag aanpassen Bij het horen van de term Simpson’s Paradox is…
Dit artikel - geschreven door het team van psychologen bij Online Dialogue - werd eerder gepubliceerd op Webanalisten.nl. Tegenwoordig heeft…
Analytics & optimization expert Sinds een aantal weken kunnen we bij Online Dialogue genieten van de ervaring en expertise van…
Dit artikel - geschreven door het team van psychologen bij Online Dialogue - werd eerder gepubliceerd op Webanalisten.nl. “We…
De meeste (commerciële) keuzes bevatten een teveel aan aspecten, met als gevolg dat niet alle aspecten in overweging kunnen worden…
Zaterdag 10 september 2016 was het tijd voor MeasureCamp London. MeasureCamp is een gratis congres, dat in verschillende grote Europese…
Deze vacature is vervuld. Online Dialogue zoekt een Content Marketeer / Head of Publications. Als thought leader in optimalisatie van…
Deze vacature is vervuld. Online Dialogue zoekt een Technisch Webanalist / Data Scientist. Ben jij in staat om data te vertalen…
Deze vacature is vervuld. Online Dialogue zoekt een Creative Developer Ervaar jij al langer de vanzelfsprekendheid in de combinatie van UX en front-end…
Choice premium effect We houden van keuze. Teveel is nooit goed, dat zorgt ervoor dat we onzeker worden of we…
Deze vacature is vervuld. Online Dialogue zoekt een junior Analytics & Optimization Expert. Bij voorkeur iemand met een tot twee jaar werkervaring…
“Wilt u slagroom bij de koffie?” Ik sta bij een koffietentje en een vriendelijke dame kijkt me vragend aan. Hoewel…
“Subtiele aanwijzingen beïnvloeden onbewust onze gedachten, gevoelens en gedrag” Ons brein is fundamenteel associatief, elke ervaring die we ondergaan activeert…
Op 10 maart 2016 organiseren we voor klanten en relaties weer een nieuwe, invite only, Dialogue Donderdag (nummer 20), van…
“Het weer beïnvloedt onze beslissingen” Het is koud buiten maar ook prachtig weer, de zon schijnt en de hemel is…
Online Dialogue partner en chief persuasion officer Bart Schutz stond op het podium van de DDMA e-mail summit 2015. Dion…
Ton Wesseling vult namens Online Dialogue iedere maand de terugkerende conversie-rubriek in Emerce magazine: het tijdschrift over “the next step…
Online Dialogue partner en social media-expert Maurice Beerthuyzen heeft voor Marketingfacts een artikel geschreven over dingen die je als marketeer…
Online Dialogue partner en social media-expert Maurice Beerthuyzen heeft voor Marketingfacts een artikel geschreven over waarom we met zijn allen…
Ton Wesseling vult namens Online Dialogue iedere maand de terugkerende conversie-rubriek in Emerce magazine: het tijdschrift over “the next step…
Michiel Janssen schreef het artikel Optimalisatie: het echte Zalando effect voor Emerce magazine: het tijdschrift over “the next step in E-business”.…
Online Dialogue partner en chief optimization officer Ton Wesseling heeft voor Webanalisten.nl een artikel geschreven over 3 eenvoudige redenen waarom…
Online Dialogue partner en social media-expert Maurice Beerthuyzen heeft voor Marketingfacts een artikel geschreven over 3 manieren waarop je kunt…
Online Dialogue partner en social media-expert Maurice Beerthuyzen heeft voor Marketingfacts een artikel geschreven over hoe 3 manieren waarop je…
Onze analytics expert Arend Zwaneveld heeft voor Webanalisten.nl een artikel geschreven over de Tableau Experience, en inzichten uit Tableau. In…
Onze analytics expert Arend Zwaneveld heeft voor Webanalisten.nl een artikel geschreven over de Tableau Experience, en een introductie van Tableau.…
Ton Wesseling vult namens Online Dialogue iedere maand de terugkerende conversie-rubriek in Emerce magazine: het tijdschrift over “the next step…
Onze analytics expert Arend Zwaneveld heeft voor Webanalisten.nl een artikel geschreven over de Adobe Marketing Cloud en A/B-testen. Een website…