Voor het tweede achtereenvolgende jaar was het ODHouse gesloten tijdens de feestdagen. Met recht donkere dagen. Er gloorde echter ook een sprankje hoop: geruchten over afschaffing van alle corona maatregelen zwollen aan. Wat een feest toen we elkaar begin van 2022 dan ook weer in levende lijve zagen! We trapten af met een ‘inhaaldag’: ‘s ochtends vroeg een kerstontbijt, twee uur later vierden we onze verjaardagen met een wedstrijd ‘cake versieren’, Sinterklaas kwam op bezoek en bracht gedichten en chocoladeletters mee en uiteraard telden we af om het nieuwe jaar in te luiden. Proost! In de loop van het het jaar hebben we meer van dit soort momenten gecreëerd met als hoogtepunt: ons team weekend in Bled, Slovenie.
Het bezoeken van klanten en relaties was ook een feest van herkenning. We moedigen iedereen aan voor een bezoek aan het ODHouse: kom een dagje bij ons werken (en tafeltennissen), doe mee een meetup met psychologen, analisten, strategen, of UX-ers, kom borrelen na afloop van de Dido of dompel je onder in een spetterende editie van Conversion Hotel. En dat blijven we ook zeker doen in 2023!
Team OD
Na 11 jaar was ‘de dag die je wist dat zou komen’ dan ook echt aangebroken: onze Nienke heeft gekozen voor een nieuwe functie elders en maakt een ander team heel blij met haar aanwezigheid. En op de valreep van 2022 is ook Anouk Erens een nieuw avontuur begonnen als freelance analist in het zuiden van het land. Hoewel we er meer dan één traantje om hebben gelaten en ze alle twee enorm zullen missen, wensen we ze beide al het denkbare goede toe.
Ons team heeft in 2022 ook nieuwe mensen mogen verwelkomen: Bas Boland vult het development team aan, Laura Mensink is opgenomen in het team van Conversie Consultants, Niels van der Leeuw bij het UX team en Sanne Maarsingh-Kelder zwaait sinds kort met de scepter als Content Manager. Daarmee zijn we er nog niet: we zijn nog steeds op zoek naar nieuwe kanjers. Ken je of ben je een Conversie Specialist/Manager/Consultant of Data Analist of een held in de Sales? Wij leren je graag kennen, kom eens langs!
In de prijzen
In 2022 hebben we veel feestelijke verkiezingen en award shows bij mogen wonen. Het spreekt voor zich dat we trots en blij zijn voor onze klanten die in de prijzen vielen:
- Zolemba: winnaar bij Experimentation Elite awards in de categorie Business & Industry Experimentation Campaign
- Beter Bed: winnaar bij DDMA awards in de categorie conversie
Volgens DDMA was Beter Bed de terechte winnaar omdat:
Beter Bed heeft de inzichten uit kwalitatief onderzoek omgezet in diverse A/B-testen. Hiervan zijn 6 testen uitgevoerd, waarbij ieder vervolgtest is doorontwikkeld op basis van eerdere opgedane learnings om het resultaat te versterken. Hiermee wist de beddengigant de laatste stap van de check-out vlotter te laten verlopen, met als gevolg lagere exit rates en hogere conversies. Volgens de jury laat Beter Bed goed zien dat het écht oplossen van een klantprobleem lastig kan zijn en tijd kost. De case is een goed voorbeeld van ‘de aanhouder wint’.
Dank en proficiat aan het Beter Bed-team van OD: Shirley, Isabella, Marcel, Naomi, Yuran en Bas. Meer over hun winnende DDMA Dutch CRO Awards inzending lees je hier.
Niet minder trots zijn we op alle ‘oude bekenden’ die een prijs in de wacht wisten te sleepten of werden genomineerd.
- Tom van de Berg: winnaar Experimentation Culture Awards categorie Individueel
- DPG, RTL Videoland en Vattenfall: nominaties voor de Experimentation Culture Awards
- Vodafone Ziggo: winnaar van DDMA Awards
- RTL Videoland: nominaties DDMA Awards
- Beter Bed: nominatie Dutch Search Award
- Eva van Kruchten en Daan Bouwmeester: nominatie MOA awards
Het is echt een voorrecht om samen met zulke mooie partners een grote variëteit aan projecten te mogen doen. Op onze klantenpagina staan een aantal van die avonturen.
Thought leadership
Zoals altijd blogden we er in 2022 vrolijk op los: meer dan 42 artikelen! De thema’s beslaan het hele CRO spectrum: cultuur, strategie, data, psychologie, UX en development. We waren dit jaar ook te zien en te horen: Naomi Smulders (data scientist) sprak bij het Marketing Insights Event (MIE) en verzorgde een webinar voor Measure Summit en was te gast bij de podcast van Women in Analytics. Florien Cramwinckel presenteerde “hoe je meer kunt leren van je experimenten” op onze Dido #37; en Ruben de Boer waagde zich aan een webinar voor VWO en was te gast bij de podcasts van Experiment Nation en Less Ego, More Data.
Gezien de inzet en het enthousiasme waarmee dit gebeurt, is er slechts één conclusie mogelijk: het smaakt naar meer. Ook zo benieuwd naar wat er allemaal komen gaat? Hier vind je een overzicht van de events waar je ons kunt ontmoeten in 2023.
Online Dialogue Academy
Ook in 2023 staan onze trainers te trappelen om kennis over te dragen. Het aanbod is uitgebreid en up-to-date. Dus wil je, samen of met je team, het nieuwe jaar beginnen met een deep dive? Meld je dan aan voor een van onze opleidingen.
Fijne feestdagen en op naar mooie ontmoetingen in 2023! We wensen al onze klanten, vrienden en partners een mooi kerstfeest, gezellige jaarwisseling en een heel gelukkig en gezond 2023 toe!