Online Dialogue op het podium: The UX Crunch & Conversion Summit

  • Bericht auteur:
  • Leestijd:3 minuten gelezen

Online Dialogue is een internationale speler en thought leader in de online optimalisatiemarkt. Alle collega’s delen dezelfde visie en werkmethoden en voeren hun werk met veel passie en enthousiasme uit.

Maar naast Conversie Optimalisatie in de praktijk brengen, delen we ook graag onze kennis. Veel van onze collega’s hebben ervaring met spreken op (inter)nationale podia. Ook de komende weken zijn we te vinden op verschillende podia in het buitenland:

The UX Crunch – Design Ethics (12 juni 2018)

12 juni staat Ton Wesseling op het podium bij bij The UX Crunch. Het thema van de bijeenkomst: ethiek en design. Hoe weet je of jouw ontwerp onethisch is (afgezien van wat je onderbuikgevoel jou vertelt)? Zoeken we ethiek of moraliteit in design? Hoe belangrijk is design-ethiek in een wereld waarin machines zelf beslissingen nemen?

Be more effective: How it’s unethical not to experiment

In de loop der jaren zijn bedrijven getransformeerd naar efficiënte machines, waarbij Agile, Lean, Scrum en Six Sigma-achtige methodologieën werden toegepast. Eindelijk kunnen we dingen sneller gedaan krijgen dan vroeger.

UX speelt een belangrijke rol in al deze ‘sprints’. We zijn constant aan het itereren op basis van onderzoek en kennis om betere designs en content te genereren. Maar hoe zit het met experimenten? Hoe passen die in deze puzzel? Experimenteren is de enige manier om echt te begrijpen hoe je gedrag kunt veranderen en dus hoe je gebruikers kunt overhalen om de volgende stap te zetten. Maar de lengte van experimenten past niet bij sprints en daarnaast kun je je afvragen of je jouw gebruikers niet misleidt  als je onderzoekt op welke manieren je jouw conversies kunt laten stijgen.

Bij Online Dialogue denken we dat het onethisch is om niet te experimenteren, en dus, niet te leren over echt gebruikersgedrag. Alle hierboven genoemde ‘efficiënte methodologieën’ leiden nog steeds tot veel afval gedurende het productie proces. Ze leveren veel oplossingen die niet effectief zijn en gebruikers misleiden zonder dat men het door heeft. Volgens Ton Wesseling is het tijd om dit te veranderen. Hoe kunnen we experimenteren en gedragskennis op de juiste manier integreren in bedrijven?

Conversion Summit – Drive the future of digital interactions (19 juni 2018)

Volgende week dinsdag 19 juni staat Bart Schutz op het podium tijdens Conversion Summit in Parijs. Conversie ratio en de prestatie van een bedrijf kunnen alleen verbeteren als je beter begrijpt hoe mensen interacteren met digitale technologieën (en hoe ze, op den duur, elkaar vormgeven). Vanuit de psychologie en de vele digitale experimenten die we bij Online Dialogue uitvoeren, zal Bart zijn visie delen op de rol van gedrag in conversie optimalisatie.

Benieuwd waar we nog meer spreken? Bekijk onze complete event-kalender.

Isabella Klaassens

Isabella heeft altijd van mensen gehouden: hoe ze denken, hoe ze zich gedragen, wie ze zijn. Deze interesse leidde ertoe dat ze werd opgeleid tot fundamenteel onderzoeker in de sociale, gezondheids- en organisatiepsychologie. Het trage tempo van de academische wereld beviel haar echter niet, waardoor ze overstapte naar de meer dynamische toegepaste sector. Momenteel werkt ze als Gedragsdeskundige en Hoofd Academie bij Online Dialogue, waar ze een belangrijke rol speelt in het geven van workshops en cursussen, het uitvoeren en analyseren van (A/B-)tests en het adviseren van bedrijven bij het optimaliseren van hun gebruikerservaring en conversiepercentages. Uiteindelijk draait het allemaal om haar passie in het begrijpen van de ingewikkelde manieren waarop mensen functioneren.