Blijf op de hoogte
Goodhart’s Law: Wanneer Doelen je Doel Voorbij Schieten
Waarom drie keer per week naar de sportschool gaan niet betekent dat je fit bent (en andere Goodhart’s Law-missers) Stel je voor: je besluit dat het tijd is om gezonder te leven en je neemt jezelf voor om
Selecteer een onderwerp:
- Alles
- academy
- analytics
- award
- Case
- Data analyse
- dido
- evenement
- events
- experimenteercultuur
- online dialogue
- psychologie
- Statistiek
- strategie
- User Experience
- UX design
- webwinkel
De invloed van je communicatie op een veranderingsproces
Onlangs sprak ik op de Experiment Nation Conference. In mijn presentatie behandelde ik verandermanagement om tot een cultuur van experimenteren te komen. De meest invloedrijke
De Online Dialogue traditie van de gong
Mensen die al eens bij ons op kantoor zijn geweest, kennen ‘m al: onze gong. Die geven we een lel wanneer we een winnende test
De online Battle of Attention
Wat trekt jouw aandacht? Een rood bolletje bij je Whatsapp, een mail die met een pingeltje binnenkomt, een pushbericht van Nu.nl? Dit zijn welbekende aandachtstrekkers.
App testing bij NU.nl
NU.nl bereikt 8 miljoen unieke bezoekers per maand via hun website en app. Ze experimenteren volop, maar sinds kort A/B-testen ze ook in de app.
In 5 stappen naar een evidence-based prioriteringsmodel
Conversie optimalisatie bestaat inmiddels al een tijdje. In de loop der jaren hebben we ons verdiept in onderwerpen als statistiek, psychologie, server-side testen en automatisering.
Meetup voor UX-ers, actief binnen CRO
UX meetup op 16 september 2021 Vorig jaar organiseerden onze UX experts een meetup over UX Fabels en valkuilen. We kozen er toen voor om
Doe goed onderzoek met Online Dialogue’s 6V model
Het uitvoeren van goed en gedegen onderzoek is een van de belangrijkste zaken binnen conversie optimalisatie. Goed en gedegen onderzoek resulteert in betere hypotheses en
Help! Mijn klant doet niet wat ik wil…
Veel teams en organisaties zijn druk bezig met “het motiveren” van hun klanten. Ze creëren interessante content, prachtige visuals, overtuigende campagnes en inspirerende pitches. Toch
3 Tips voor bias: herken ze en laat je minder beïnvloeden
Als je wel eens bij Online Dialogue op kantoor bent geweest, heb je ongetwijfeld gezien wat er levensgroot op de muur hangt. The Cognitive Bias
Het verschil van UX voor B2B of B2C
Een groot deel van de klanten bij Online Dialogue zijn Business-to-Consumer (B2C), maar steeds vaker worden we benaderd door klanten binnen het B2B (Business-to-Business) segment. Beide
Anouk Erens is digital webanalist van het jaar!
Op donderdag 1 juli vond de uitreiking van de MOA Awards plaats in de Hallen in Amsterdam.Wij mochten erbij zijn, omdat ‘onze’ Anouk Erens was
De invloed van het ‘Irma-effect’ op website optimalisatie
Het ‘Irma-effect’: ontstaan dankzij gebarentolk Irma Sluis, die aan het begin van de corona crisis regelmatig te zien was tussen Mark Rutte en Hugo de
CONTACT
Kunnen wij je ergens mee helpen?
Vul onderstaand formulier in en we nemen zo snel mogelijk contact op of bel ons (030 4100 170).