A/B testen
Wil jij je online conversie verhogen om zo meer rendement uit je website te halen? En wil je de bezoekers van je website betere leren kennen? Met onze experts op het gebied van data, psychologie en design vormen wij multidisciplinaire teams, waarmee we A/B testen voor je gaan uitvoeren. Ook kunnen we je huidige team aanvullen met onze experts. Op basis van de huidige data van jouw website stellen we hypotheses op en gaan deze datagedreven testen. Hierbij worden onze expertise en geautomatiseerde processen ingezet. Door middel van A/B testen zorgen we ervoor dat je website steeds winstgevender wordt. Daarnaast leer je je bezoekers steeds beter kennen waardoor je ze beter kunt helpen. Van oriënterende bezoekers naar converterende klanten!
- A/B-testen gericht op het structureel verhogen van jouw conversie percentage
- Optimalisatie van online kanalen op basis van data, psychologie en UX
- Meer dan tien jaar CRO ervaring bij vele verschillende klanten
Wat zijn A/B testen?
Waarom A/B testen met Online Dialogue?
Zij gingen je voor:
Klaar om te werken aan je online groei d.m.v. A/B testen?
Neem contact met ons op! Dan kijken we samen hoe we jou het beste kunnen helpen om een goed A/B test programma op te zetten voor jouw organisatie.
Bekijk, naast A/B testen, ook onze andere diensten:
Wil je weten wat je klanten drijft? Wat ervoor zorgt dat bezoekers klant worden en blijven? En wat er juist voor zorgt dat ze afhaken?
Voorbeelden van A/B test projecten bij klanten van Online Dialogue:
Online Dialogue heeft een breed scala aan klanten. Voor amsterdam & partners hebben we gewerkt aan een reeks A/B testen om cultuurparticipatie in Amsterdam te bevorderen.
Een van de doelen van amsterdam & partners is om cultuurparticipatie binnen de metropool Amsterdam te bevorderen. Alle culturele instanties, inclusief een culturele agenda, komen samen op iamsterdam.com. Daar hebben we als taak om de bezoeker een fijne ervaring te bieden op de website door hen wegwijs te maken binnen alle culturele activiteiten die plaatsvinden in de stad.
Veel A/B testen zijn uitgevoerd om het gemakkelijk te maken voor bezoekers om de juiste activiteit voor hen te vinden (ability). Tevens kunnen we bezoekers motiveren om eens wat anders te bezoeken (motivatie). Ook bezoekers op het juiste moment de culturele agenda te tonen (attention), draagt bij aan cultuurparticipatie.
Door middel van A/B testen zijn we veel te weten gekomen over het gedrag en de motivatie van een potentiële cultuurbezoeker. Elke A/B test bouwt voort op deze inzichten. En de inzichten uit deze A/B testen kunnen wij weer delen met de rest van de organisatie.
Wat kan A/B testen van jouw organisatie betekenen?
A/B testen wordt vaak gezien als een van de belangrijkste onderdelen binnen een CRO programma. Afhankelijk van de mate van maturity binnen de organisatie en je bezoekersaantallen is A/B testen een goed middel op de pagina’s te optimaliseren. Daarbij is ook het valideren een belangrijk onderdeel. Hallmark heeft daarin binnen een jaar tijd grote stappen gemaakt. Er is gemiddeld meer dan een A/B test per week opgestart en daarbij zitten mooie winnaars die ook nog eens snel geïmplementeerd werden. Daarnaast is de organisatie enthousiast gemaakt over CRO en A/B testen en worden er vanuit verschillende afdelingen ideeën ingediend.
A/B testen kan je CRO-programma versterken, maar dan moet de basis wel op orde zijn en er een team zijn dat zich hiermee bezighoudt. Als je wilt weten hoe Hallmark hun A/B test programma inrichten dat dan hier meer over dat proces: A/B testen bij Hallmark.
Wat vinden onze collega’s van A/B testen?
Een van onze conversie managers Ruben de Boer, heeft veel ervaring met A/B testen. Het leuke hieraan vindt hij de combinatie van data, psychologie en het behalen van resultaat.
Door middel van A/B testen kan je in zeer korte tijd, met veel data, (psychologische) hypotheses toetsen. Binnen afzienbare tijd zie je of jouw hypothese resulteert in groei voor de organisatie en een fijnere ervaring biedt aan jouw (potentiële) klant. Van elke A/B test kan je leren en weer optimaliseren.
Het stukje onderzoek, de bevestiging of ontkrachting van jouw hypotheses en impact maken, maakt A/B testen een zeer boeiende en kansrijke methode om jouw doelen te behalen. Let hierbij wel op dat A/B testen een methode is en geen oplossing. Tevens is A/B testen slechts een fractie van al het werk wat je binnen CRO moet doen.
Op de hoogte blijven over de ontwikkelingen van A/B testen?
A/B testen is een van de onderdelen van je conversie optimalisatie programma. Wil je op de hoogte blijven van de ontwikkelen binnen het werkveld van validatie en experimenteren? Abonneer je dan op onze nieuwsbrief.