Personalisatie

Het klinkt zo ontzettend aantrekkelijk: de juiste boodschap op het juiste moment voor de juiste bezoeker. Maar wist je dat het merendeel van de personalisatietrajecten niet slagen omdat we er té enthousiast over zijn?! We zien vaak door de bomen het bos niet meer. Herkenbaar?

Personalisatie is niet iets wat je ‘zomaar’ even opzet en uitvoert. Begin met de volgende vragen te beantwoorden:

  • Welke tooling past bij mij? 
  • Met welke segmenten of persona’s ga ik aan de slag?
  • Kan ik met personalisatie wel genoeg impact maken?
  • Welke databronnen moet ik koppelen? En meet ik alles wat gemeten moet worden?
personalisatie

  • Wij combineren personalisatie met je CRO-proces

  • Op basis van psychologie brengen we je segmenten in kaart

  • Wij kijken naar je data en bepalen waar en hoe je het beste kunt beginnen







Scroll verder

Wil je meer weten over deze dienst?

Neem contact op met Pim

Pim Molenaar

Telefoon: 030 2272 448

Stuur een email

Starten met personalisatie

Personalisatie werkt pas goed als je weet welk probleem je probeert op te lossen, je data op orde is en je blijft valideren. Hier is een bepaalde mate van maturity in je organisatie voor nodig. Onze tip: start pas met personaliseren als je CRO-traject up & running is, zodat je deze structuur kunt doortrekken richting personalisatie. 

Personalisatie is namelijk niet het einddoel! Net zoals A/B-testen is het een middel om:

  1. meer (psychologische) kennis op te doen over je doelgroepen;
  2. deze kennis te valideren;
  3. een betere ervaring te bieden aan je bezoeker. 

Een succesvol personalisatieprogramma zet je op via een gestructureerd proces, dat hand in hand gaat met je CRO-programma. 

Waarom personalisatie door Online Dialogue?

Als basis maken we je customer journey inzichtelijk en doen we een data check en maturity scan van je organisatie. Zo kijken we naar de personalisatiemogelijkheden voor jouw organisatie en bepalen we waar en hoe je het beste kunt starten. 

Wij helpen je op weg en zorgen voor structuur en een goed proces. Zo brengen we je segmenten en persona’s in kaart op basis van psychologie. Ook gaan we je personalisaties testen. Wij combineren personalisatie namelijk met je CRO-programma. Zo weet je zeker dat je de juiste boodschap op het juiste moment voor de juiste bezoeker communiceert!

personalisatie

Klaar om te werken aan je online groei?

Neem contact met ons op! Dan kijken we samen hoe we jou het beste kunnen helpen.


Neem contact met ons op

Bekijk onze diensten:


od-icon-ab-test
A/B-testen


od-icon-strategy
Strategie en proces


od-icon-technical-analyse
Analytics ondersteuning


od-icon-eye
Data visualisatie


od-icon-configure
Usability test


od-icon-ux
Redesign


od-icon-user-brain-2
Gedragsanalyse


od-icon-data-analyse
Google Analytics GA4


od-icon-conversation
CRO-ondersteuning


hiring
Expert review


od-icon-target_1
Impact analyse