Training Consumenten­psychologie

Om de conversie te verbeteren van je website, webshop of product is het essentieel om de drijfveren van je klanten te begrijpen. Tijdens de cursus consumentenpsychologie leer je vijf optimalisatie strategieën om je CRO-programma naar een hoger niveau te tillen. De strategieën zijn gebaseerd op wetenschappelijk onderbouwde psychologische principes en je kunt ze direct toepassen op je eigen website of product.

Onze opleidingen wordt met een 9,3 beoordeeld op Springest

Deze opleiding wordt ook Incompany aangeboden

Wat je kunt verwachten

Skills icoon

Begrijp je bezoekers en beslisgedrag

Skills icoon

5 psychologische optimalisatiestrategieën

Skills icoon

Psychologische principes in de praktijk

Praktische informatie

Tijd icoon

5 dagdelen

Locatie icoon

Utrecht

Geld icoon

1499,- ex btw

Wat ga je leren?
Dag 1: Ability
Dag 2: Attention
Dag 3: Motivation
Dag 4: Certainty
Dag 5: Choice architecture
Dag 1: Ability

Eén van belangrijkste lessen uit gedragsonderzoek tot nu toe is: als je wilt dat mensen iets doen, maak het makkelijker. Dit klinkt misschien logisch, maar het effect van gemak wordt zwaar onderschat. Als mensen iets niet doen, zijn we namelijk snel geneigd de schuld bij hun motivatie of wilskracht te leggen (in plaats van na te denken welke hobbels we zelf weg kunnen nemen). In deze deep-dive leren we je hoe je deze krachtige optimalisatie strategie inzet om het doorlopen van je customer journey makkelijker te maken.

Dag 2: Attention

Aandacht is misschien wel het meest schaarse goed dat we hebben. Er wordt gestreden om de aandacht van bezoekers (zeker online), maar die kunnen hun aandacht maar op één ding tegelijk richten. In deze deep-dive leren we je hoe aandacht werkt en hoe je ervoor zorgt dat bezoekers hun aandacht op de juiste plek richten.

Dag 3: Motivation

Veel ineffectieve salestechnieken richten zich op het verhogen van de motivatie van de bezoeker om een bepaald product te kopen. De echte kracht van motivatie zit echter in het aansluiten bij bestaande behoeftes van jouw klanten. In deze deep-dive leren we je wat de belangrijkste drijfveren en behoeften van mensen zijn volgens psychologisch onderzoek, en hoe je hierop kunt aansluiten.

Dag 4: Certainty

Onzekerheid zorgt ervoor dat mensen hun beslissing uitstellen. Dit wil je voorkomen – van uitstel komt immers afstel. Als je zelf dagelijks met je product of website bezig bent, kan het moeilijk zijn te zien waar het voor nieuwe bezoekers onzekerheid oproept. In deze deep-dive leren we je hoe je erachter komt waar onzekerheden liggen en hoe je de zekerheid van bezoekers verhoogt.

Dag 5: Choice architecture

Ons koopgedrag wordt beïnvloed door de manier waarop beschikbare opties aan ons worden gepresenteerd. Door dezelfde keuzes op een andere manier te structureren of te beschrijven, kun je grote effecten op gedrag veroorzaken. In deze deep-dive leer je hoe je deze beïnvloedingstactieken in kunt zetten. Ook besteden we aandacht aan het ethisch gebruik van deze inzichten, immers “with great power, comes great responsibility.”

Wanneer vind deze training plaats?
MaandDatumTijdstip
September / Oktober 1, 17 en 24 october09:30 - 12:30
Waarom kiezen voor Online Dialogue?

Leren van ervaren gedragspsychologen

Onze trainers zijn psychologen met veel kennis van het menselijk gedrag en wetenschappelijk onderbouwde principes

Diepgaand inzicht in menselijk gedrag

Wij vertalen de theorie naar de praktijk door echte voorbeelden te gebruiken. Je kunt na iedere les direct zelf aan de slag

Psychologie als basis voor betere conversie

OD is al ruim 15 jaar dé specialist in conversie optimalisatie

Leer alvast je trainers kennen

Isabella Klaassens

Gedragsexpert

LinkedIn icoon
0302272440
Telefoon icoon

Joost Baalbergen

Gedragsexpert

LinkedIn icoon
0302272443
Telefoon icoon

Lotte Reijmer

Gedragsexpert

LinkedIn icoon
030 2272 444
Telefoon icoon

Wil je meer weten of heb je vragen?

Download de brochure, of neem contact met ons op

Head of Academy

Lotte Reijmer

LinkedIn icoon
030 2272 444
Telefoon icoon

Meld je aan voor de Training Consumenten­psychologie