Op 4 april 2013 was het weer zover: Dialogue Donderdag #12 stond op het programma. Het was de tweede Dialogue Donderdag ‘nieuwe stijl’, waar de dialoog centraal staat. Het onderwerp was Big Data en naast 3 sprekers gingen de bezoekers aan de slag met de uitwerking van 5 praktijkcases. Dank aan T-Mobile, Booking, Essent.be, Hoomz en Natuurmonumenten om zichzelf als lijdend voorwerp aan te bieden.
Bekijk nu de video impressie!
(video / live stream door Powerfield media)
Bezoekers leerden wat een webanalist vindt van Big Data. Wat het dagelijkse werk is van een full-time Big Data expert en dat je met externe datasets al geweldige learnings voor je bedrijf kunt genereren. De workshops gave kleine insights waarmee je morgen al het verschil kunt maken.
De dialogue donderdag is er voor mensen die werkzaam bij “eindklanten”. Wil je er ook eens bij zijn: schrijf je hier in. Voor freelancers en bureau mensen hebben we de dialogue donderdag debrief. Die over Big Data is 18 april a.s.: opgeven: info@onlinedialogue.com
Slides van de big data presentaties
In totaal zijn er 3 presentaties gegeven tijdens Dido#12:
- √ Ton Wesseling (bij afwezigheid van Arend Zwaneveld*) over “Van webanalist naar Big Data specialist” (PDF handout te vinden op http://ondi.me/dido12arend)
- √ Friso van Vollenhoven over “Big Data for a living” (PDF handout te vinden op http://ondi.me/dido12friso)
- √ Maurice Beerthuyzen over “Liander insights: weer & tweet analyse” (PDF handout te vinden op http://ondi.me/dido12maurice)
Of bekijk hieronder de slides via Slideshare:
- √ Slideshare versie presentatie Arend.
- √ Slideshare versie presentatie Friso.
- √ Slideshare versie presentatie Maurice.
* tijdens de borrel van Dido#12 (om precies te zijn om 17.35 uur) is Arend vader geworden van een tweede zoon: Benjamin 🙂 Gefeliciteerd Arend!