Hoogtepunten van Adobe Summit EMEA 2013

  • Bericht auteur:
  • Leestijd:2 minuten gelezen

Jaarlijks organiseert Adobe in Londen een groot congres voor al haar contacten in Europa (en Midden Oosten en Afrika), de Adobe Summit EMEA. Ton Wesseling was er namens Online Dialogue bij om te leren waar Adobe met haar marketing software naar toe wil.

Naast een overview van de software tool releases van Adobe voor dit kalenderjaar bestond het 2-daagse programma uit keynotes van Nike, BBC en Felix Baumgartner en gaf Jessie J een avondconcert.

adobesummit_emea_2013-1

Hoogtepunten

Het grootste nieuws was dat Adobe van meer dan 40 software pakketten, terug gaat naar 5 hoofdpakketten: content mangement, media buying, social, analytics en targeting.

adobesummit_emea_2013-2Deze 5 hoofdpakketen worden samen gekoppeld in de marketing cloud via 1 interface. De Cloud-omgeving waar je dient in te loggen als redacteur, marketeer, ontwerper of analist bevat een Pinterest-achtig nieuwsoverzicht.

Andere ontwikkelingen:

  • Adobe social krijgt ook een flinke upgrade: zo weet je met predictive analytics ingebouwd wanneer de beste tijd is om updates te plaatsen.
  • Interessant statement van Unicredit: “Onze bank is 500 jaar hetzelfde geweest. In 15 jaar tijd is het veranderd. Nu is de website onze bank.”
  • Segmentatie inzichten: vliegticketverkoper Vueling kwam er door segmentatie per aantal passagiers achter dat ze vooral dienden te verbeteren bij 3 of meer passagiers.
  • Interessante kennisdeling vanuit optimalisatie processen: Er werd aangetoond: hoe meer optimalisatie testen per maand, hoe meer ROI per maand.

Voor meer inzichten en learnings: bekijk de slides hieronder.

Adobe Summit EMEA 2013 congres learnings