Zoals jullie wellicht al hebben gelezen, zijn Ton, Bart en ik deze week in Chicago. Dit weekend hingen we de toerist uit. Maar morgen gaat het echt beginnen.
Dinsdagmiddag om 13.30 Amerikaanse tijd (20.30 in Nederland), staan Ton en Bart op het podium van de Conversion Conference om te vertellen hoe wij data analyse combineren met persuasion.
Ton en Bart zijn de enige Europese gasten op het podium. De organisatoren van de Conversion Conference hebben naast Ton en Bart een aantal zeer interessante sprekers bijeen gebracht. Hieronder een selectie van de sprekers van dinsdag en woensdag:
Tim Ash is de auteur van de bestseller boek Landing Page Optimization, en CEO van SiteTuners. In het midden van de jaren ’90 werd hij een van de eerste pioniers in de discipline van de website conversie optimalisatie. Tim Ash zal op de Conversion Conference spreken over de volwassenheid van een organisatie met betrekking tot conversie optimalisatie.
Dan Zarrella werkt voor Hubspot en combineert zijn kennis over social media met die van data. Op de Conversion Conference zal hij de verschillende stadia van een bezoeker, van nieuwe bezoeker tot promoter, becommentariëren met cijfers. Hij hoopt op deze manier enkele hardnekkige mythes rondom inbound marketing te slechten.
Brian Massey is een echte conversiedokter. Hij treedt doorgaans op in een witte jas :-). Massey gaat in zijn verhaal in op verschillende technieken om klanten te verleiden en zal daarin ook aandacht besteden aan persuasion.
Benieuwd zijn we ook naar Zee Aganovic. Hij bespreekt de inconvenient truth of testing en berijdt daarmee een stokpaardje van ons: een test zien als een afgesloten geheel en na een testperiode meteen de wijzigingen doorvoeren, brengt risico’s met zich mee. Bezoekers veranderen steeds, beïnvloeden elkaar, worden beïnvloedt door externe factoren als het weer of de beurskoersen en kunnen dus na een testperiode weer heel anders reageren. Het is dus zaak om testen niet alleen af te ronden en vervolgens niet meer naar om te zien, maar om steeds weer de getestte materie te blijven volgen.
Tot slot komen er flink wat praktische conversietips langs. Chris Goward vuurt op de tweede dag een waar peloton aan conversietips op ons af. En Tim Ash eindigt met een heuse conversie clinic. Als hij nog mensen nodig heeft hiervoor, houden we ons zeker aanbevolen 🙂
Via Marketingfacts en social media doe ik de komende dagen verslag van de conferentie. Ik houd jullie op de hoogte.