Verslag en slides van de 20ste Dialogue Donderdag

Afgelopen donderdag organiseerden we de 20ste Dialogue Donderdag (DiDo) met als thema Personalisatie. Ton Wesseling hield een korte introductie over personalisatie en er stonden 2 externe presentaties op het programma. Rob van den Berg en Dennis van Holland vertelden over hun ervaringen met personalisatie op Nuon.nl. Hetzelfde deed Michel Spalburg van Nextail over Blokker.nl.

Case Nuon DiDo

De slides van alle presentaties vind je hier:

Workshops

Na afloop van de presentaties van de cases was het tijd om de theorie in praktijk te brengen. In 5 workshopgroepen werd gebrainstormd over hoe personalisatie ingezet kan worden bij Nuon en Blokker. Ter afsluiting gaf iedere groep een korte presentatie over hun ideeën. De afdronk was vooral dat personalisatie veelal neerkomt op segmentatie en dat verdere uitbreiding daarvan kan zorgen voor meer conversie. De workshop gaf interessante ideeën hoe je enerzijds meer informatie van bezoekers kunt krijgen (om beter uitingen te kunnen afstemmen) en anderzijds creative oplossingen voor hun aanbieden van gesegmenteerde content.

De volgende Dialogue Donderdag

De volgende Dialogue Donderdag organiseren we in juni / juli. Ben je eerder geweest, dan ontvang je vanzelf een uitnodiging per email. Ben je nog niet eerder geweest: schrijf je dan hier in voor notificatie!

 

Desiree van der Horst - conversion manager

Er zijn twee dingen waar Desiree als conversie manager elke dag naar streeft: het creëren van blijdschap & het stimuleren van groei. Er zijn veel manieren om dit te doen, maar het verbinden van mensen is hierin de cruciale factor. Meedenken, goed luisteren, het voorzien van de juiste tools en sparren over diverse strategieën zijn daily business. Buiten kantoor loopt ze graag een rondje hard in haar mooie stad Breda, is ze gek op haar thuis-jungle (inclusief huistijger) en draait ze graag 60’s/70’s plaatjes op de platenspeler.