Afgelopen donderdag organiseerden we de 20ste Dialogue Donderdag (DiDo) met als thema Personalisatie. Ton Wesseling hield een korte introductie over personalisatie en er stonden 2 externe presentaties op het programma. Rob van den Berg en Dennis van Holland vertelden over hun ervaringen met personalisatie op Nuon.nl. Hetzelfde deed Michel Spalburg van Nextail over Blokker.nl.
De slides van alle presentaties vind je hier:
- Introductie thema Personalisatie door Ton Wesseling
- Case 1: Personalisatie op Nuon.nl door Rob van den Berg & Dennis van Holland
- Case 2: Personalisatie op Blokker.nl door Michel Spalburg (Nextail)
Workshops
Na afloop van de presentaties van de cases was het tijd om de theorie in praktijk te brengen. In 5 workshopgroepen werd gebrainstormd over hoe personalisatie ingezet kan worden bij Nuon en Blokker. Ter afsluiting gaf iedere groep een korte presentatie over hun ideeën. De afdronk was vooral dat personalisatie veelal neerkomt op segmentatie en dat verdere uitbreiding daarvan kan zorgen voor meer conversie. De workshop gaf interessante ideeën hoe je enerzijds meer informatie van bezoekers kunt krijgen (om beter uitingen te kunnen afstemmen) en anderzijds creative oplossingen voor hun aanbieden van gesegmenteerde content.
De volgende Dialogue Donderdag
De volgende Dialogue Donderdag organiseren we in juni / juli. Ben je eerder geweest, dan ontvang je vanzelf een uitnodiging per email. Ben je nog niet eerder geweest: schrijf je dan hier in voor notificatie!