Seminar: Internet & Consumenten Psychologie
Utrecht, 28 juni, 12:30 – 17:00 uur @ Meeting Plaza Utrecht
Wetenschappelijke kennis over het ontstaan van gedrag ontwikkelt zich in een rap tempo en steeds meer bedrijven voeren op gigantische schaal experimenten (a/b-testen) uit op consumenten.
√ Wat voor psychologen werken in dit veld, hoe en waaraan?
√ Waar liggen de kansen en wat zijn de gevaren?
√ En welke rol willen we hierin eigenlijk als psycholoog?
Het NIP en Online Dialogue organiseren samen het 1e seminar in Nederland over “Internet & Consumenten Psychologie”. Waarom? Om elkaar eens te ontmoeten, de nieuwste ontwikkelingen te bespreken en stil te staan bij gemeenschappelijke (en ethische) vraagstukken.
=> Gratis voor psychologen: Mis het niet en meld je hieronder aan!
With psychology passionate regards,
Het NIP en Online Dialogue
Programma
Keynotes
Roeland Dietvorst, NeuroLabs
Roeland zal vertellen over het neurologische onderzoek dat hij dagelijks doet voor grote klanten en de implicaties die zijn vondsten teweegbrengen.
James Williams, Oxford University & Google
James Williams is a doctoral student at the Oxford Internet Institute and Director of the Oxford Data Experience Lab. His research addresses the philosophy and ethics of attention and persuasion as they relate to technology design. Before coming to Oxford, James worked at Google, where he received the Founder’s Award, the company’s highest honor.
Bart Schutz, Online Dialogue
Online companies are testing with more human brains, than there are neuron cells in your own brain. Bart takes us on a journey through the World Wide Walhalla (WWW) for consumer psychologists.
Experts
Mischa Coster, Grey Matters
Er is een stijgende vraag vanuit de markt, vanuit de maatschappij en vanuit de media voor de kennis en kunde van de psycholoog. Daarom zal Mischa een verhaal vertellen over de opkomst van de Chief Psychology Officer (CPO).
Coert Prins, Incentro
Coert is managing director bij Incentro en noemt zichzelf geestelijk vader van neuropersonalisatie. Hij heeft een verfrissend verhaal over waarom Las Vegas zo succesvol is en wat wij daarvan kunnen leren in de online wereld met als insteek hoe je hypes als personalisatie, neuromarketing en big data kan inzetten om echt relevant te worden.
Roderick Reichenbach, Braingineers
Roderick is CEO bij Braingineers en zal spreken hoe hij de mysteries van het brein ontrafeld aan de hand van enkele cases.
Aranka Sinnema, Duwtje
Aranka is Sociaal Psycholoog en werkt als specialist gedragsverandering bij Duwtje. Zij zal vertellen hoe ze met creatieve ‘duwtjes’ het gedrag van specifieke doelgroepen kan beïnvloeden.
Henk Geertsema, Nederlands Instituut Psychologen
Eline van Baal, Online Dialogue
Henk zal samen met Eline een panel discussie voeren over in hoeverre het gebruik van psychologie ethisch verantwoord is en hoe de toekomst voor de psychologen eruit ziet.
Dagvoorzitter
Arjen Konijnenberg, Nederlands Instituut Psychologen
Datum & Locatie
Dinsdagmiddag, 28 juni, 13:00 – 17:30 uur
Meeting Plaza Utrecht
Godebaldkwartier 20,
3511 DX, Utrecht
Mis het niet en meld je nu aan:
- Alleen voor psychologen (vandaar het verzoek om je LinkedIn profiel)
- Ben je NIP-lid? Meld je dan aan via het NIP >>
- In totaal slechts 80 plaatsen beschikbaar