Helaas zit deze seminar helemaal vol. Wil op de hoogte blijven van de andere events die wij organiseren? Meld je aan voor onze nieuwsbrief!

Seminar: De verborgen psycholoog

Utrecht, 16 oktober, 12:15 – 18:00 uur @ Zaalverhuur 7

Na onze presentaties op het European Congress of Psychology in Amsterdam merkten we dat er, ondanks het enthousiasme van de bezoekers, nog weinig zicht is op de verschillende toegevoegde waardes die psychologen hebben in het bedrijfsleven en de overheid (men denkt toch meestal aan therapeuten of arbeids- en organisatiepsychologen). In het bedrijfsleven zien wij echter een exponentieel groeiende vraag naar psychologen, en veel psychologen met een ‘onherkenbare’ functie titel (onderzoekers, UX-ers, etc. etc.).

Daar willen wij verandering in brengen! Maandagmiddag 16 oktober 2017 nodigen Online Dialogue en het NIP alle academisch geschoolde psychologen uit om te voor een interactieve bijeenkomst over jouw (toekomstige) rol als psycholoog in het bedrijfsleven.

  Wat voor psychologen werken in dit veld, hoe en waaraan?
  Waar liggen de kansen en wat zijn de gevaren?
  Wat kan je doen om jezelf te profileren als psycholoog?  

Alleen (en gratis) voor psychologen! Wees er op tijd bij, en meld je nu aan!

Programma

12:15 – 12:45       Inloop en met een heerlijke lunch
12:45 – 13:00      Opening Linde Gonggrijp (NIP) en Bart Schutz (Online Dialogue)
13:00 – 13:20      Presentatie Marco van Loon – Rabobank
13:20 – 13:40      Presentatie Gerben Langendijk – Booking
13:40 – 14:00      Presentatie Eline van Baal – Online Dialogue

         Pauze 20 min

14:20 – 14:40      Keynote Mischa Coster – De waarde van psychologie voor bedrijven
14:40 – 15:00      Sprekerspanel geleid door Mischa Coster met
                                                   Panelleden: Marco van Loon, Gerben Langendijk en Eline van Baal
15:00 – 16:40      Interactieve workshop:
                                                  Hoe profileer je jezelf als psycholoog terwijl je toch ‘officieel’ een andere functie hebt?
16:40 – 17:00      Keynote Bart Schutz – Prospective Psychologists

17:00 – 18:00     Borrel

Sprekers

Marco van Loon, Rabobank

Marco behaalde in 1996 zijn master in Economische Psychologie aan de universiteit van Tilburg. Daarnaast deed hij een Postdoctorale marketingopleiding aan de TIAS Business School. Momenteel werkt hij als senior UX (User Experience) researcher bij de Rabobank waar hij alle vormen van UX-(onderzoek) begeleidt en uitvoert.

Gerben Langendijk, Booking.com

Gerben Langendijk studeerde Sociale Psychologie aan de universiteit van Utrecht en promoveerde daarna in de Sociale & Organisatie Psychologie aan de Open Universiteit. Sinds 2011 werkt hij als Consumer Psychologist bij Booking.com. Hij doet daar onderzoek naar en helpt werken aan psychologische concepten zoals (online) overtuiging, beslissingen maken, vertrouwen en loyaliteit.”

Eline van Baal, Online Dialogue

Hoe mensen zich gedragen en waarom juist op die manier heeft al vanaf jonge leeftijd Eline’s interesse. Of ze sociale psychologie zou gaan studeren is dan ook nooit een vraag geweest. Data-analyses en gedragsonderzoek stellen haar dagelijks in staat om voor klanten als Hostelworld, Zoover, Marktplaats, Conrad, Zoover en Ziggo gedrag te analyseren  en daarmee succesvol gedragsverandering te bewerkstelligen. Naast het onderzoeken van het klantdialoog houdt Eline zich bezig met het geven van opleiding en coaching in het toepassen van psychologische kennis.

Mischa Coster, Grey Matters

Mischa is in 1999 afgestudeerd in mediapsychologie aan de Universiteit van Utrecht. Tegenwoordig is hij director of consulting en medeoprichter van Grey Matters. Mischa’s focus ligt primair op gedragsbeïnvloeding, overtuigingskracht en persuasive technology. Daarnaast heeft hij een passie voor sociale media en netwerken.

Bart Schutz, Online Dialogue

Bart is consumenten psycholoog en een van de weinige internationale, vooropstaande sprekers als het gaat om online persuasion en consumenten gedrag. Hij studeerde (consumenten) psychologie aan de universiteit van Tilburg. Hij  heeft zowel academische, strategische en praktische ervaring in het creëren van persuasive groei strategieën en effectieve experimentele programma’s. Bart is Chief Psychology Officer van zijn internationaal opererende en award winnende bedrijf Online Dialogue. Hij is naast de auteur van WheelOfPersuasion.com, lid van de adviescommissie voor de redactie van het tijdschrift ‘De Psycholoog’ voor het Nederlands Instituut van Psychologen en deed onlangs de documentaire ‘What makes you click’.

Dagvoorzitter – Roos van Dam, Online Dialogue

Als cognitief psycholoog is Roos geïnteresseerd in het menselijk brein en de interactie met de buitenwereld. Ze kan haar nieuwsgierigheid dagelijks kwijt in het onderzoek naar online gedrag. Door te leren van gedrag kunnen we de interactie tussen mens en buitenwereld blijven optimaliseren. Bij Online Dialogue is Roos bezig om gedragsinzichten uit data te halen om specifiek het online gesprek te verbeteren. Naast online gedragsonderzoek staat Roos graag voor verschillende groepen om psychologische kennis over te dragen door middel van opleiding en workshops.

Datum & Locatie

Maandagmiddag, 16 oktober, 12:15 – 18:00 uur

Zaalverhuur 7
Boothstraat 7
3512 BT, Utrecht

Mis het niet en meld je nu aan:

  • Alleen voor academisch psychologen (bachelor en hoger)
  • In totaal slechts 80 plaatsen beschikbaar
  • Aanmelden (ook voor niet NIP leden -zoals alle psychologen binnen Online Dialogue op Bart na :-): Meld je dan hier aan via het NIP >>