Werken aan de mooiste projecten

We zijn enorm trots op de klanten die wij als Online Dialogue mogen helpen. Prachtige merken, die begrijpen dat je dag in dag uit moet blijven verbeteren om je bezoekers en klanten blij te maken. Naast losse projecten, werken we voor organisaties die we jaren tot onze trouwe klantenkring mogen rekenen.

Klantcases

De afgelopen jaren hebben we met veel verschillende soorten, maar altijd enthousiaste en inspirerende, klanten mogen samenwerken. Wij delen graag een aantal mooie cases.

EQOM heeft de afgelopen jaren zich enorm gefocust op CRO. EQOM is dé Europese marktleider in erotische producten. Het team is in deze jaren enorm gegroeid en hierdoor ook het aantal experimenten. Een enorme groei dus, maar hoe hebben ze dit gedaan? Hoe hebben wij hier een rol in kunnen spelen? En hoe gaan ze verder?

Vattenfall heeft grote stappen gezet in het omarmen van een data-gedreven aanpak, wat een cruciale verschuiving betekent van niet alleen klantgericht maar ook data-gedreven te werken. Het resultaat? De opkomst en brede erkenning van Customer eXperience Optimization (CXO) binnen de organisatie. Marco Moerman, de trotse Manager Agile Delivery bij dit Zweedse nutsbedrijf, deelt zijn inzichten. 

Learning-by-doing: hoe we samen het CRO-programma van VodafoneZiggo naar een hoger niveau hebben getild. Hun CRO-programma bestond vooral uit het testen op onderbuikgevoel, maar dat is de afgelopen 4 jaar enorm veranderd…

DPG media is het grootste mediabedrijf van Nederland. Via radio, televisie, kranten, magazines, sites, apps en podcasts brengen zij nieuws en entertainment naar buiten. Een dynamisch werkveld, maar hoe zit het  met de experimenteercultuur bij een van de grootste uitgeverijen van de BeNeLux? 

We zijn in 2014 bij Beter Bed begonnen en sindsdien hebben we samen mooie stappen gezet, interessante testen uitgevoerd en vooral prachtige inzichten verkregen over de bezoekers van Beter Bed. Hoe heeft Beter Bed zich de afgelopen jaren ontwikkeld op het gebied van CRO? Welke obstakels en successen waren er? Hoe ziet hun proces eruit? En wat zijn de volgende stappen? 

Toen Hallmark en Online Dialogue in 2019 begonnen met samenwerken stond hun CRO-programma nog in de kinderschoenen. Samen hebben we hard gewerkt om datagedreven werken onderdeel van hun cultuur te maken. Lees nu hoe wij samen met Hallmark een succesvol CRO-programma hebben opgezet.

Wat onze klanten van ons vinden:

Beerwulf kwam bij ons met de vraag of we konden helpen bij het in kaarten brengen van het gedrag van hun bezoekers. Ze wilden hun bezoekers beter begrijpen, maar hadden zelf geen psycholoog in dienst. En daarnaast konden ze, mede door hun explosieve groei, wel een frisse blik gebruiken.

De afgelopen jaren is VodafoneZiggo, in samenwerking met Online Dialogue, bezig met het creëren van een validatiegedreven cultuur. Het doel is om steeds meer te experimenteren, veel te leren en toegevoegde waarde te leveren.
Sinds 2009 zijn we aan het A/B testen op de websites van Van der Valk om het online rendement te verhogen. Testen heeft de websites van Van der Valk heel ver gebracht en doet dat tot op de dag van vandaag nog steeds. Het komt nauwelijks voor dat we geen test live hebben staan op de Van der Valk websites.

Twee jaar geleden gingen we aan de slag bij KPN om te helpen bij het datagedreven optimaliseren van hun webshop omgeving. We gingen niet één, niet twee, maar vier A/B-testen per week opstarten. Dit was de start van een langdurige en waardevolle samenwerking, met mooie resultaten en vele learnings tot gevolg. 

Hoewel kwantitatieve data vaak de belangrijkste bron is voor conversie optimalisatie, kijken we ook graag naar andere databronnen om een breder beeld te krijgen van de gebruiker van een site. Eén van de manieren om meer kwalitatieve inzichten te verkrijgen is het uitvoeren van een user test.
De afgelopen jaren is VodafoneZiggo, in samenwerking met Online Dialogue, bezig met het creëren van een validatiegedreven cultuur. Het doel is om steeds meer te experimenteren, veel te leren en toegevoegde waarde te leveren.

Begin 2020 hebben we Drukwerkdeal.nl geholpen met het valideren van hun redesign. Zowel de backend als de frontend kregen een flinke upgrade. In 2023 wonnen ze de Experimentation Culture Awards. Om inzicht te geven in ons werkproces en het redesign project hebben we Drukwerkdeal een aantal vragen gesteld.

Omdat de homepage zijn potentieel niet bereikte, benaderde Zolemba ons voor het uitvoeren van een technische check, data-analyse en gedrags-analyse op hun website. Op basis hiervan hebben we een redesign gemaakt van hun homepage voor zowel zolemba.de als zolemba.nl.

Deze case is bekroond met een Experimentation Elite Award voor Best Business & Industry Experimentation Campaign. 

Begrijpen wie je klanten zijn en hoe zij zich gedragen is cruciaal als je wilt blijven groeien als organisatie, of je nu één klant hebt of miljoenen. Daarom heeft KPN ervoor gekozen om iedere werknemer van afdeling op te leiden op het gebied van gedragspsychologie.
contact

CONTACT

Kunnen wij je ergens mee helpen?

Vul onderstaand formulier in en we nemen zo snel mogelijk contact op of bel ons (030 2272 442).

Redesign

Usability test

Strategie en proces

CRO-ondersteuning

CRO-ondersteuning

Expert review

analytics ondersteuning

Analytics ondersteuning

strategie en proces

Strategie en proces

online dialogue

A/B testen

Gedragsanalyse

Gedragsanalyse

impact analyse

A/B-testen

Analytics ondersteuning

A/B-testen

usability test

Usability test

Sentient Ascend

Massive Multi Variate Testing met de Sentient Ascend AI software

De conversie optimalisatie markt wordt steeds volwassener. Meer en meer CRO teams gaan op zoek naar nieuwe manieren om hun CRO programma naar een hoger niveau te tillen en steeds meer nieuwe tools beloven onze werkzaamheden efficiënter en winstgevender te maken.
klanten

Van proberen tot excelleren

Bij CRO is teamwork onmisbaar. Verschillende mensen, met vaak totaal verschillende achtergronden, moeten samenwerken om eenzelfde doel te bereiken: een succesvol CRO programma. Je kunt de beste CRO tools kopen, de beste mensen aannemen en nog falen als er geen sprake is van een echt team. Een goede samenwerking zorgt voor de beste resultaten.
cro conversie case

A Trip in CRO, The journey of Hostelworld

Hostelworld werkt vanuit een agile aanpak die een test en leer omgeving stimuleert en zo verbeteringen en learnings mogelijk maakt. Onze samenwerking heeft ervoor gezorgd dat deze aanpak ook werd doorgevoerd bij de optimalisatie van de Hostelworld websites.
case study travix

Van een CRO MacGyver naar een Evidence Based Growth Army

Het doel van de samenwerking is de implementatie van een datagedreven en evidence-based optimalisatie cultuur in alle product teams van Travix. Naast conversie verhogen is de samenwerking tussen Online Dialogue en Travix voornamelijk gericht op het in de genen krijgen van CRO.
KPN casestudy

Data en psychologie; de sleutel tot online succes

Begrijpen wie je klanten zijn en hoe zij zich gedragen is cruciaal als je wilt blijven groeien als organisatie, of je nu één klant hebt of miljoenen. Daarom heeft KPN ervoor gekozen om iedere werknemer van afdeling op te leiden op het gebied van gedragspsychologie.
optimaliseren met kleine aantallen

Hoe optimaliseer je een website met kleine bezoekersaantallen als je niet kunt A/B testen? In deze case leggen wij uit hoe wij een stijging in conversie van 17,5% hebben kunnen realiseren met een ingrijpend data en psychologie gedreven re-design van de funnel, zónder de bezoekersaantallen die je nodig hebt voor een A/B test.

randstad casestudy

Conversie Optimalisatie op wereldniveau

Randstad onderging een digitale transformatie voor de ontwikkeling van een cultuur waarin data- en bewijsgedreven werken centraal staat. Het doel: continue optimalisatie van alle online platformen in alle 39 landen waarin Randstad actief is om zo meer waarde, en betere ervaringen en resultaten te leveren.

CONTACT

Kunnen wij je ergens mee helpen?

Vul onderstaand formulier in en we nemen zo snel mogelijk contact op of bel ons (030 2272 442).

AWARDS & PARTNERS