Samenwerking Wegener Nieuwsmedia

Logo WegenerWegener Nieuwsmedia is een uitgever van bekende regionale kranten zoals De Gelderlander, Brabants Daglad, ED en De Stentor. Al deze kranten hebben ook een online aanwezigheid met daarnaast commerciële spinoffs zoals de Wegener webwinkels. Wegener Nieuwsmedia heeft Online Dialogue ingehuurd om begeleiding te geven bij het optimaliseren van het online rendement.

Doel was het trainen van product eigenaren en marketeers in het gebruiken van het online kanaal voor campagnes en continue verkoop. Vraagstukken die speelden waren relevantie van aanbod aan bezoekers, gebruiksvriendelijkheid van het online aanbod en het verleiden naar conversie. Na de theoretische basis zijn we pragmatisch aan de gang gegaan met het ontwerpen van campagne / landingspagina’s, het invullen van de juiste content en het kiezen van een goede call-to-action. Het doel: beter gevonden worden en per bezoeker een hoger conversie percentage.

De samenwerking is, op basis van onze standaard werkreview enquête, door alle deelnemers aan de trainingen en workshops gemiddeld als goed beoordeeld.

Joep Widdershoven van de afdeling Consumentenmarketing & Branding van Wegener Nieuwsmedia: “De trainingen en workshops waren een goede basis voor de verschillende medewerkers om binnen hun titel actiever, gestructureerder en doelgerichter aan de gang te gaan met online marketing. Ik ben daar zeer tevreden over. We kijken nu naar de borging van de opgedane kennis”.

Ton Wesseling - founder

Trainer / consultant / lead voor conversie optimalisatie (CRO), digitale experimenten en A/B-testen. Meer informatie over Ton: TonW.com. Ton is de oprichter van Online Dialogue en nog altijd gepassioneerd CRO promoter via evenementen zoals Conversion Hotel en de Experimentation Culture Awards en platformen zoals ABtestguide en de Optimizers Community.