2013 ligt al weer achter ons, maar dat betekent niet dat we vergeten zijn wat voor fantastische dingen we het afgelopen jaar allemaal in ons vakgebied hebben mogen doen. Daarom blikken de Online Dialogue collega’s terug op hun hoogtepunten van het afgelopen jaar.
Dit zijn de hoogtepunten van 2013 van chief optimization officer Ton Wesseling.
Mijn persoonlijke hoogtepunt voor 2013 was een zomerse zaterdagmiddag in Evanston bij Chicago. Een middag waar ik met oude bekenden en Online Dialogue partners Bart en Maurice in de voorbereiding van een BBQ stond over te gooien met een American Football.
Heerlijk dat we al een aantal dagen voor de Conversion Conference in Chicago waren. Een dag eerder was de Wheel of Persuasion website gelanceerd en in alle rust konden we toeleven naar ook de presentatie van de vertaling van ons SAMEN optimalisatie proces naar het Engelstalige FACT & ACT.
Dit FACT & ACT werkproces sloeg dit jaar niet alleen aan bij klanten, maar behalve in Chicago ook toen ik het mocht presenteren op fijne events in Amsterdam, Stockholm en Boston. De manier van werken leert je stap voor stap beter te begrijpen met wie je wanneer waarover hoe communiceert. Voor mij nog steeds de hogere belofte van A/B-testen: beter leren communiceren. Feedback van vakgenoten leert me dat we op de goede weg zijn.
In 2014 zal FACT & ACT ons verder helpen bij het testen van persuasion technieken en het daarmee het verder uitbreiden van Wheelofpersuasion.com. Daar kijk ik ook naar uit in 2014. Er komt een nieuwe Wheel of Persuasion applicatie en we lanceren onze software onafhankelijke workflow tool voor optimalisatie middels A/B-testen. Gebruik die applicatie en laat de kennis maar stromen!