Online Dialogue presenteert op Digitaal Werven

  • Bericht auteur:
  • Leestijd:3 minuten gelezen

Op 2 oktober dit jaar heeft voor de zesde keer het Digitaal Werven-event plaats. Bas van de Haterd presenteert de resultaten van zijn onderzoek naar de digitale sollicitatie-ervaring onder meer dan 400 organisaties, waaronder ook alle klanten van Online Dialogue. Ook Online Dialogue is van de partij; Bart Schutz zal zijn wheel of persuasion presenteren en Ton Wesseling gaat het hebben over het opzetten van goede A/B testen.

De insteek voor ons met Digitaal Werven is om alles wat we hebben geleerd op het gebied van website optimalisatie, ook toe te passen op recruitment. Je wilt namelijk niet alleen je beste klanten overtuigen om bij jou diensten of producten af te nemen; je wilt ook de beste werknemers aantrekken. Een goede recruitment site en duidelijke sollicitatie-procedure is dus minstens zo belangrijk.

Het Digitaal-Werven event staat, net als het onderzoek, volledig in het teken van ‘de digitale sollicitatie-ervaring’. Dit jaar ligt de nadruk op het testen van je recruitment site. De vraag wat sollicitanten willen is eigenlijk niet te beantwoorden door experts, enkel door de bezoekers zelf. Dat doe je niet door het ze te vragen, want men weet doorgaans helemaal niet wat ze willen, maar door het te meten. Vragen doe je om problemen, meten is weten (of kan dat zijn als je het goede meet).

Het doel van deze dag is de bezoekers kennis op te laten doen van het testen van websites ter verbetering van de Digitale Sollicitatie-Ervaring. Het delen van kennis die opgedaan is in de E-Commerce sector en deze te vertalen naar de wereld van online recruitment.

Na deze dag weet je:

  • Wat A/B en Multivariate testen is
  • Wat het effect van testen kan zijn
  • Hoe je een goede test opstelt
  • Hoe je topkandidaten kan verleiden bij jouw bedrijf te solliciteren

 
Digitaal Werven

Het programma

Datum: 2 oktober 2012
Tijd: 9:30 – 18:00
Locatie: Seats2Meet.com, Hoog Catherijne, Utrecht

9:30 – Ontvangst
10:00 – Opening
10:15 – Which Site Won?
10:45 – De basis van een goede test
11:15 – Aan de slag
12:30 – Lunch
13:30 – The wheel of persuasion
14:15 – Aan de slag
15:00 – Pitchen
15:30 – Conversie Clinic
16:15 – Onderzoek en awards
17:00 – borrel

De toelichting op het programma kan je vinden op de website van Digitaal Werven.

Speciale aanbieding voor bezoekers van Online Dialogue

Normaal kost Digitaal-Werven 349 euro per persoon, waarbij je gratis een rapportage met verbetersuggesties over je recruitmentsite (t.w.v. 149 euro) ontvangt.

Wij zijn gevraagd het programma in te vullen en willen daarom onze contacten uitnodigen hun recruiter mee te nemen. Voor de prijs van 2 kaarten voor 1 krijgen ze dan ook nog vanuit digitaal-werven een rapport over de kwaliteit van hun wervings website.

Kaarten aanvragen kan op de website van Digitaal Werven. Om van dit aanbod gebruik te maken, vul je bij het “Gehoord via”-veld in “Online Dialogue”.

Graag zien wij jullie op 2 oktober!