2021: terugblik en kerstgeschenk

Het jaar komt ten einde. Een goed moment om terug te kijken op dit jaar, onze blik te richten op komend jaar én ons kerstgeschenk bekend te maken.

Nationaal Ouderenfonds

Ouder worden doe je samen.

Online Dialogue heeft een lange traditie om het lopende jaartal om te zetten in euro’s en die te doneren aan een goed doel. Dit jaar doen we daarom een schenking van € 2021 aan het Nationaal Ouderenfonds, in het bijzonder hun activiteit De Zilver Lijn. Dit is een initiatief waarbij vrijwilligers 1 tot 2 keer in de week met eenzame ouderen bellen die verlegen zit om een praatje of die wat extra aandacht kunnen gebruiken. 

Dank aan al onze klanten voor de samenwerking van het afgelopen jaar! Deze donatie was zonder jullie niet mogelijk geweest.

Het digitale ‘samen zijn’

Online Dialogue heeft een sterk ontwikkeld ‘sociaal ecosysteem’. Niet alleen onderling, maar ook ten aanzien van klanten en relaties. Graag organiseren we events waarbij we een drankje drinken en de BBQ op ons dakterras aanzetten. Af en toe druppelde er een moment doorheen, zoals de meetup van de UX-ers en die van onze psychologen, maar meer dan ons lief is, hebben we noodgedwongen veel face-to-face meetings moeten afgelasten. Vooral de ‘net niet’ momenten hebben pijn gedaan: de DiDo die vlak van tevoren van offline naar online verschoof, de opleiding Conversie Specialist die IRL begon maar achter het scherm werd afgemaakt,  of ons traditionele kerstontbijt dat we een week van te voren hebben moeten afblazen. 

Dat we digitaal weten hoe we de slingers moeten ophangen blijkt wel uit de vele screenshots die we stiekem van elkaar namen of uit het feit dat onze langste digitale meeting ruim 7 uur duurde! Maar we hunkeren naar het persoonlijk contact.

De aangescherpte maatregelen van december zullen nog wel doorklinken in het begin van het nieuwe jaar. Het perspectief dat wij ons voorhouden is dat er in de lente de nodige ‘dooi’ zal komen zodat en dat we vol geestdrift bijeen kunnen komen om het glas te heffen op ons prachtige, inspirerende werkveld.

Anouk Erens: webanalist van het jaar! 

In juli van dit jaar werd ‘onze’ Anouk Erens genomineerd voor Digital & webanalist van het jaar!

Over de winnaar zei de jury: 

De jury heeft unaniem besloten dat Anouk Erens de Digital & Webanalist van 2021 is. De
compleetheid van Anouk haar kennis en ervaring hebben de doorslag gegeven, evenals de mate waarin zij aan kennisoverdracht doet en hoe zij met haar aanpak en haar enthousiasme voor iedereen binnen het Digital & Web Analytics vakgebied een bron van inspiratie kan zijn.

Nieuwe collega’s en een jong geborene

Misschien weten jullie nog dat Marcel vorig jaar in het huwelijksbootje stapte met zijn Denise. Gezien het feit dat Denise op het huwelijk al zichtbaar zwanger was kon het niet uitblijven en kondigde zich een nieuwe spruit aan: Emmy. Nogmaals gefeliciteerd, Marcel.
Volgend jaar zullen we jullie opnieuw berichten over een geboorte: Lotte gaat per 1 januari met zwangerschapsverlof. Wij wensen haar vooral toe dat ze volop kan genieten de komende periode. 

Nieuwe collega’s

We hebben dit jaar weer vier kanjers mogen verwelkomen in ons team.
Shirley is het team van de Conversie Managers komen versterken; met de komst van George zijn de data analisten weer op volle sterkte, de psychologen konden niet achterblijven en wisten Isabella en Floor te overtuigen. Daarmee is de kous overigens niet af: komend voorjaar zal development worden uitgebreid en zijn we nog steeds actief op zoek naar Conversie Managers.

Nieuwe klanten en mooie projecten

Ook dit jaar hebben we weer samen met onze klanten, een grote variëteit aan projecten mogen doen. Op onze klantenpagina staan een aantal van die avonturen. 

Thought leadership

Ondanks de corona beperkingen lukte het Ruben de Boer toch nog om een grote zaal met toehoorders te vinden en klom hij op het het podium van Conversion Hotel 2021. Over zijn presentatie “Change management for experimentation culture” schreef hij ook een Nederlandse blog: De invloed van je communicatie op een veranderingsproces.
We blogden er vrolijk op los: meer dan 45 artikelen dit jaar!

Kennis delen

Ook in 2022 staan onze trainers te trappelen om hun kennis over te dragen.
Online of digitaal: de bevlogenheid spat ervan af. Dus, wil je het nieuwe jaar beginnen met een nieuwe kijk op de dingen? Meld je dan aan voor een van onze opleidingen, zoals onze BOOM!: een verdiepende cursus psychologie van consumentengedrag.

Fijne feestdagen en op naar mooie ontmoetingen in 2022!

kerstgeschenk

We wensen al onze klanten, vrienden en partners – ondanks alle beperkingen – een mooi kerstfeest, gezellige jaarwisseling en een heel gelukkig en gezond 2022 toe!

Eddy Morreau - Manager Operations

Eddy is Director of Operations. Hij omschrijft zijn rol als ‘Haarlemmer olie’, ‘vliegende keep’ of ‘stofzuiger’. Een tikje theatraal waarin je zijn achtergrond in het theatervak zou kunnen herkennen. Maar ergens is het waar, kijkend naar zijn 'bordje': processen, systemen, (arbeids)contracten, opleidingen en beoordeling enerzijds (work hard), koffie, iets sterkers, traktaties, slingers en ballonnen anderzijds (play harder).