Aan de slag met de ABN AMRO website

abn_amroVandaag is de samenwerking bekend gemaakt tussen het internet team van abnamro.nl en web analyse en conversie optimalisatie weblog webanalisten.nl. Als eerste bedrijf in Nederland (en misschien wel Europa?) gaat ABN Amro de resultaten van de webpagina optimalisatie trajecten die zij continue uitvoeren delen in het publieke domein.

Er wordt bij ABN AMRO gewerkt middels de inzet van multidisciplinaire teams, die middels wekelijks overleg op basis van analyse van targets en klantwensen bepalen waar verbetering noodzakelijk is. De verbeteringen worden als scenario’s uitgewerkt en middels de AB en multivariatie test en targeting software van Omniture aan de praktijk getoest. Zodra de resultaten voor een bepaald klantsegment significant zijn worden de verbetering daadwerkelijk op de website doorgevoerd.

Online Dialogue voert regelmatig overleg met de webanalisten van ABN Amro over de uitgevoerde en uit te voeren testen en denkt mee over de interpretatie van de resultaten. Tevens begeleiden wij de publicatie van de cases op webanalisten.nl. Wij zijn enthousiast over deze samenwerking en hopen hiermee de kennis en het niveau van online experimenten in Nederland naar een hoger niveau te brengen.

Ton Wesseling - founder

Trainer / consultant / lead voor conversie optimalisatie (CRO), digitale experimenten en A/B-testen. Meer informatie over Ton: TonW.com. Ton is de oprichter van Online Dialogue en nog altijd gepassioneerd CRO promoter via evenementen zoals Conversion Hotel en de Experimentation Culture Awards en platformen zoals ABtestguide en de Optimizers Community.