Interview met Bart Schutz voor Adfiz Magazine

  • Bericht auteur:
  • Leestijd:1 minuten gelezen

In Adfiz Magazine – de branchevereniging van onafhankelijk financieel adviseurs – staat deze maand een interview met Bart Schutz.

Opboksen tegen het onderbewuste

Een adviseur wil al zijn klanten het beste advies geven. Maar soms is zelfs de uitvoerigste uitleg niet genoeg. De adviseur vertelt wat het beste voor de klant is, die lijkt het te begrijpen, maar doet vervolgens toch iets anders. De reden daarvoor ligt in de werking van ons brein, vertelt consumentenpsycholoog Bart Schutz. In Adfiz Magazine legt hij uit hoe de hersenen werken en wat een adviseur moet weten om klanten toch mee te krijgen.

Op pagina 10, 11 en 12 van Adfiz Magazine vind je het volledige artikel met Bart Schutz.

 

Isabella Klaassens

Isabella heeft altijd van mensen gehouden: hoe ze denken, hoe ze zich gedragen, wie ze zijn. Deze interesse leidde ertoe dat ze werd opgeleid tot fundamenteel onderzoeker in de sociale, gezondheids- en organisatiepsychologie. Het trage tempo van de academische wereld beviel haar echter niet, waardoor ze overstapte naar de meer dynamische toegepaste sector. Momenteel werkt ze als Gedragsdeskundige en Hoofd Academie bij Online Dialogue, waar ze een belangrijke rol speelt in het geven van workshops en cursussen, het uitvoeren en analyseren van (A/B-)tests en het adviseren van bedrijven bij het optimaliseren van hun gebruikerservaring en conversiepercentages. Uiteindelijk draait het allemaal om haar passie in het begrijpen van de ingewikkelde manieren waarop mensen functioneren.