Customer Collective versterkt CRO-expertise met overname van Online Dialogue

DIEGEM – 03/07/2024 Customer Collective, een toonaangevend Europees marketing- en technologiecollectief, versterkt zijn positie met Online Dialogue. Online Dialogue, gevestigd in Utrecht, is een gekende naam op het gebied van Conversion Rate Optimization (CRO) en Digital Experimentation. Deze strategische overname stelt Customer Collective in staat om zijn marketingdiensten uit te breiden en steeds betere oplossingen te leveren om bedrijven vooruit te helpen. 

Een meermaals bekroond bureau:

Online Dialogue, opgericht in 2009, is al 15 jaar een gerenommeerd CRO-bureau. Geprezen om zijn multidisciplinaire en strategische aanpak, worden ze beschouwd als een thought leader in de sector en bekroond met verschillende prijzen: client awards (Beter Bed; Dutch Search Awards), bureaupprijzen (Beste bureau ter wereld: Experimentation Elite) en employee awards (Data Professional van het Jaar; Data Insights Netwerk).

Het bureau staat bekend om zijn expertise en heeft een indrukwekkend klantenbestand, waaronder grote bedrijven als ING, KPN, Vattenfall en DPG Media. Online Dialogue is niet alleen het toonaangevende bureau in hun sector, maar begeleidt bedrijven ook naar groei op de lange termijn. Hiervoor bieden ze een reeks toegankelijke cursussen en workshops aan op het gebied van data en psychologie via hun Online Academy. 

“Ons geweldige team en management maken online interacties net zo impactvol en effectief als persoonlijke gesprekken door gedragsgegevens en gedragswetenschap in te zetten en door hun bevindingen te valideren aan de hand van experimenten.” aldus Bart Schutz, mede-oprichter van Online Dialogue. “Ik ben verheugd dat ze nu hun succes van ‘validation in every organisation’ ‘significant’ kunnen vergroten door hun krachten te bundelen met de Customer Collective-groep!” 

Een unieke methodologie:

Online Dialogue integreert klantinzichten met psychologische principes om de gebruikerservaring te verbeteren en klantgedrag te beïnvloeden. De aanpak houdt in dat we diep in het besluitvormingsproces van de klant duiken, dit stroomlijnen en optimaliseren voor een grotere efficiëntie, wat resulteert in een hogere conversie.  

“We zijn verheugd Online Dialogue te verwelkomen in de Customer Collective-familie”, zegt Gregory Delens, Managing Partner bij Customer Collective. “Deze strategische overname versterkt het vermogen van ons collectief om business value te leveren en brengt onze CRO-expertise naar een hoger niveau. Samen kijken we ernaar uit om nog meer waarde te bieden aan onze klanten en voorop te blijven lopen op het gebied van marketing- en technologie-innovatie binnen de branche.”  

“We zijn erg blij dat we deel uitmaken van de Customer Collective-familie. Dit is een belangrijke mijlpaal in onze reis, omdat we onze krachten en expertise bundelen om waarde te leveren aan onze klanten en partners. Samen zijn we goed gepositioneerd om experimenten en innovatie te stimuleren en klantervaringen te verbeteren om groei te realiseren. We kijken uit naar de kansen die voor ons liggen.”, aldus Ronald Peters (Marketing & Sales), Eddy Morreau (Operations) & Lotte Cornelissen (Product & Execution) van Online Dialogue.

Over Customer Collective:

Customer Collective is een toonaangevend marketing- en technologiecollectief in Europa, dat zich toelegt op het aanbieden van innovatieve oplossingen die tastbare bedrijfsresultaten opleveren. Met een focus op strategie, technologie & data, en digitaal & creatief, stelt Customer Collective bedrijven in staat om zich los te maken van de concurrentie en voorop te blijven lopen. Ga voor meer informatie over Customer Collective en haar uitgebreide dienstenportfolio naar: https://www.customercollective.eu/  .

Over Online Dialogue:

Online Dialogue is een gerenommeerd bedrijf dat gespecialiseerd is in digitale optimalisatie en gedragswetenschap. Onze missie is om bedrijven te helpen hun online aanwezigheid te versterken en een datagedreven manier van werken aan te nemen. We combineren inzichten uit data en gedrag met experimenten om op maat gemaakte strategieën te leveren die zorgen voor betere klantervaringen, conversie en groei.

Eddy Morreau - Manager Operations

Eddy is Director of Operations. Hij omschrijft zijn rol als ‘Haarlemmer olie’, ‘vliegende keep’ of ‘stofzuiger’. Een tikje theatraal waarin je zijn achtergrond in het theatervak zou kunnen herkennen. Maar ergens is het waar, kijkend naar zijn 'bordje': processen, systemen, (arbeids)contracten, opleidingen en beoordeling enerzijds (work hard), koffie, iets sterkers, traktaties, slingers en ballonnen anderzijds (play harder).