Maandelijkse conversie rubriek in Emerce

EmerceOnline Dialogue vult sinds september 2009 de vernieuwde maandelijks terugkerende conversie rubriek in Emerce magazine: het tijdschrift over “the next step in E-business”. Ik maakte al langer een maandelijks conversie artikel voor Emerce op basis van de door mijzelf ontwikkelde Expert Review voor het online kanaal. Hierbij nam ik een, kwa resultaten, opvallend hoofdonderwerp uit de review die werd uitgevoerd over 3 concurrende bedrijven in een bepaalde niche en dit hoofdonderwerp werd dan op 3 subonderwerpen beoordeeld. Wat ik een groot nadeel vond aan deze opzet is dat het altijd beter kan. De commentaren op de 3 onderzochte concurrenten was dan ook bijna altijd negatief. Er werd wel benoemd wat er anders zou moeten, maar er werden geen visuele voorbeelden gegeven.

Met de start van Online Dialogue is de rubriek vernieuwd en veel pragmatischer en positiever ingestoken. Op basis van een thema lever ik voorbeelden aan van bedrijven die, conversie gerelateerd, opvallen in hun ontwerp en interactie van de communicatie via het digitale kanaal. In elke rubriek worden een aantal voorbeelden visueel weergegeven met daarbij een korte uitleg. In september was het thema “formulieren” en in oktober “de error pagina”. In dit online artikel de scans van beide artikelen uit Emerce magazine.

Online Dialogue conversie rubriek in Emerce, september 2009 Online Dialogue conversie rubriek in Emerce, oktober 2009

Klik de plaatjes hierboven voor een grotere, leesbare versie, of download de PDF’s:
PDF september (formulieren)PDF oktober (error pagina)

Ton Wesseling - founder

Trainer / consultant / lead voor conversie optimalisatie (CRO), digitale experimenten en A/B-testen. Meer informatie over Ton: TonW.com. Ton is de oprichter van Online Dialogue en nog altijd gepassioneerd CRO promoter via evenementen zoals Conversion Hotel en de Experimentation Culture Awards en platformen zoals ABtestguide en de Optimizers Community.