Seminar Internet en Consumentenpsychologie op 28 juni 2016

logo NIPWelke rol pakken psychologen in een digitaliserende wereld?!

Consumentenpsychologie maakt als wetenschap en vakgebied een sterke groei door. Dit leidt ook tot een explosieve vraag naar consumenten- en/of economisch- psychologen. Maar wat zijn de mogelijkheden binnen (digitale) consumentenpsychologie eigenlijk? Wat is neuromarketing en wat zijn de ethische kanten aan het gebruiken van psychologische kennis voor commerciële doeleinden?

Daarover meer tijdens het seminar internet en consumentenpsychologie! Deze organiseert het NIP (Nederlands Instituut voor Psychologen) samen met Online Dialogue op dinsdag 28 juni tussen 12.30 en 18.00 uur in Utrecht.

Bedrijven voeren op grote schaal digitale experimenten (a/b-testen) uit op consumenten om (de beïnvloeders van) consumentengedrag te onderzoeken. Dit leidt tot een explosieve vraag naar kennis van consumentenpsychologie en haar onderzoeksmethodieken. Tijdens deze seminar kijken we welke kennis hierover bruikbaar is en welke nu wordt gebruikt.
Wie leert momenteel sneller wetenschap of bedrijfsleven? Ook richten we onze blik op het toenemend aantal psychologen dat zijn/haar kennis toepast als marketeer, conversie specialist of nudging expert. Hoe zit het bijvoorbeeld met ethische richtlijnen, belangenbehartiging en accreditatie voor dit vakgebied?

Programma
12.30 – 13.00 uur: Inloop
13.00 – 13.15 uur: Opening en keynote door dagvoorzitter (Arjen Konijnenberg)
13.15 – 13.45 uur: Practicioner Keynote – Bart Schutz*
13.45 – 14.15 uur: Break
14.15 – 14.45 uur: Paralelsessies 1a (Practice) en 1b (Science)
14.45 – 15.15 uur: Paralelsessies 2a (Practice) en 2b (Science)
15.15 – 15.45 uur: Paralelsessies 3a (Practice) en 3b (Science)
15.45 – 16.15 uur: Break
16.15 – 16.45 uur: Science Keynote
16.45 – 17.15 uur: Panel discussion on future & ethics (met Henk Geertsema (NIP, voorzitter Bestuurscommissie Ethische Zaken en gedragspsycholoog Eline van Baal
17.15 uur: Borrel

* “The biggest psychological experiment ever” door Bart Schutz
Description: Commercial companies are running the biggest psychological experiment ever. Online marketeers run immense amounts of -so called- a/b-tests with statistical powers and validities that most behavioural scientists can only dream of. In his dynamic talk Bart will take you on a ride along how digitally state-of-the-art companies are nowadays practicing consumer psychology on a exponentially large scale. Based on practical (and now-and-than inconvenient) cases, he demonstrates how consumer have the illusion of control, while companies tested and learned the real drivers of their (buying) behaviour.

Aanmelden
Als NIP-lid kun je je gratis aanmelden: Seminar Internet en Consumentenpsychologie o.v.v. van je NIP-nummer. Ben je psycholoog en geen NIP-lid? Niet getreurd! Alle psychologen zijn welkom. Mail ons dan je LinkedIn profiel en we zetten je op de lijst. Maar let op, het aantal plaatsen is beperkt.
Dus: “wie eerst mailt eerst maalt”.
Wij zien ernaar uit!

 

Desiree van der Horst - conversion manager

Er zijn twee dingen waar Desiree als conversie manager elke dag naar streeft: het creëren van blijdschap & het stimuleren van groei. Er zijn veel manieren om dit te doen, maar het verbinden van mensen is hierin de cruciale factor. Meedenken, goed luisteren, het voorzien van de juiste tools en sparren over diverse strategieën zijn daily business. Buiten kantoor loopt ze graag een rondje hard in haar mooie stad Breda, is ze gek op haar thuis-jungle (inclusief huistijger) en draait ze graag 60’s/70’s plaatjes op de platenspeler.