OD’s BOOM!
Verdiepende cursus psychologie van consumentengedrag
Tijdens deze cursus leer je vijf optimalisatie strategieën doorgronden en toepassen. Na de cursus ben jij in staat diepgaande klantinzichten boven water te halen.
We gaan dieper in op de gedragskennis achter de vijf optimalisatiestrategieën uit OD’s BOOM! (Behavioral Online Optimization Method). Je past die nieuwe kennis direct toe op je eigen website of product, waardoor je de praktische vaardigheden leert om ook na de training te blijven profiteren van je gedragskennis. Wat zijn de belangrijkste drijfveren van je klanten? Welke obstakels staan in de weg? En waar liggen de grootste kansen voor optimalisatie?
- Eerstvolgende training: 20 juni 2023
- Fysiek les in Utrecht
- 4 trainingsdagen
- €1500,- excl. BTW.
Wat ga je leren?
Eén van belangrijkste lessen uit gedragsonderzoek tot nu toe is: als je wilt dat mensen iets doen, maak het makkelijker. Dit klinkt misschien logisch, maar het effect van gemak wordt zwaar onderschat. Als mensen iets niet doen, zijn we namelijk snel geneigd de schuld bij hun motivatie of wilskracht te leggen (in plaats van na te denken welke hobbels we zelf weg kunnen nemen). In deze deep-dive leren we je hoe je deze krachtige optimalisatie strategie inzet om het doorlopen van je customer journey makkelijker te maken.
Aandacht is misschien wel het meest schaarse goed dat we hebben. Er wordt gestreden om de aandacht van bezoekers (zeker online), maar die kunnen hun aandacht maar op één ding tegelijk richten. In deze deep-dive leren we je hoe aandacht werkt en hoe je ervoor zorgt dat bezoekers hun aandacht op de juiste plek richten.
Veel ineffectieve salestechnieken richten zich op het verhogen van de motivatie van de bezoeker om een bepaald product te kopen. De echte kracht van motivatie zit echter in het aansluiten bij bestaande behoeftes van jouw klanten. In deze deep-dive leren we je wat de belangrijkste drijfveren en behoeften van mensen zijn volgens psychologisch onderzoek, en hoe je hierop kunt aansluiten.
Onzekerheid zorgt ervoor dat mensen hun beslissing uitstellen. Dit wil je voorkomen – van uitstel komt immers afstel. Als je zelf dagelijks met je product of website bezig bent, kan het moeilijk zijn te zien waar het voor nieuwe bezoekers onzekerheid oproept. In deze deep-dive leren we je hoe je erachter komt waar onzekerheden liggen en hoe je de zekerheid van bezoekers verhoogt.
Ons koopgedrag wordt beïnvloed door de manier waarop beschikbare opties aan ons worden gepresenteerd. Door dezelfde keuzes op een andere manier te structureren of te beschrijven, kun je grote effecten op gedrag veroorzaken. In deze deep-dive leer je hoe je deze beïnvloedingstactieken in kunt zetten. Ook besteden we aandacht aan het ethisch gebruik van deze inzichten, immers “with great power, comes great responsibility.”
Wat vinden anderen?
Onze trainers:
Nog meer redenen om de training te volgen:
- Inzicht in de grootste kansen voor optimalisatie van jouw journey
- Praktijkervaring met het toepassen van gedragsinzichten op jouw eigen website
- Uitgebreide gedragsanalyse van de belangrijkste drijfveren en obstakels van jouw klanten
Vragen over onze opleidingen?
Neem contact op met Isabella, onze academy specialist.

Aanmelden BOOM! Training
- Vier trainingsdagen, fysiek in Utrecht.
- 20 juni (van 9.00 – 12.30 uur)
- 27 juni (van 9.00 – 12.30 uur)
- 4 juli (van 9.00 – 12.30 uur)
- 11 juli ( van 9.00 – 16:30 uur)
Minimaal 3 en maximaal 12 deelnemers. Daarnaast ontvang je:
- OD’s BOOM! – handboek waarin je alle kennis en voorbeelden kunt teruglezen.
- OD’s BOOM! – certificaat bij succesvolle afronding van de training.