Cursus Consumentengedrag
9,3 op Springest
Leer de kracht van psychologie toepassen in CRO
Om de conversie te verbeteren van je website, webshop of product is het essentieel om de drijfveren van je klanten te begrijpen. Tijdens de cursus consumentengedrag leer je vijf optimalisatie strategieën om je CRO-programma naar een hoger niveau te tillen. De strategieën zijn gebaseerd op wetenschappelijk onderbouwde psychologische principes en je kunt ze direct toepassen op je eigen website of product.
Resultaten die je kunt verwachten
- Begrijp je klanten en klantreis beter
- Krijg betere test ideeën en hypotheses
- Een gestructureerd en strategisch CRO-programma
Praktische informatie
- Eerstvolgende cursus begint op dinsdag 28 januari.
- Krijg fysiek les in hartje Utrecht.
- 5 halve cursusdagen in de ochtend (9:30-12:30) op dinsdagen
- Inclusief lunch
- €1499,- excl. BTW
Wat ga je leren?
- Psychologische principes: Leer het ‘BOOM’ framework toepassen om je klantreis te optimaliseren.
- Structuren van je CRO-programma: Ontwikkel een gestructureerde aanpak, van hypotheses tot experimenten.
- Frameworks en tools: Koppel experimenten aan strategische doelen met bewezen frameworks.
Eén van belangrijkste lessen uit gedragsonderzoek tot nu toe is: als je wilt dat mensen iets doen, maak het makkelijker. Dit klinkt misschien logisch, maar het effect van gemak wordt zwaar onderschat. Als mensen iets niet doen, zijn we namelijk snel geneigd de schuld bij hun motivatie of wilskracht te leggen (in plaats van na te denken welke hobbels we zelf weg kunnen nemen). In deze deep-dive leren we je hoe je deze krachtige optimalisatie strategie inzet om het doorlopen van je customer journey makkelijker te maken.
Aandacht is misschien wel het meest schaarse goed dat we hebben. Er wordt gestreden om de aandacht van bezoekers (zeker online), maar die kunnen hun aandacht maar op één ding tegelijk richten. In deze deep-dive leren we je hoe aandacht werkt en hoe je ervoor zorgt dat bezoekers hun aandacht op de juiste plek richten.
Veel ineffectieve salestechnieken richten zich op het verhogen van de motivatie van de bezoeker om een bepaald product te kopen. De echte kracht van motivatie zit echter in het aansluiten bij bestaande behoeftes van jouw klanten. In deze deep-dive leren we je wat de belangrijkste drijfveren en behoeften van mensen zijn volgens psychologisch onderzoek, en hoe je hierop kunt aansluiten.
Onzekerheid zorgt ervoor dat mensen hun beslissing uitstellen. Dit wil je voorkomen – van uitstel komt immers afstel. Als je zelf dagelijks met je product of website bezig bent, kan het moeilijk zijn te zien waar het voor nieuwe bezoekers onzekerheid oproept. In deze deep-dive leren we je hoe je erachter komt waar onzekerheden liggen en hoe je de zekerheid van bezoekers verhoogt.
Ons koopgedrag wordt beïnvloed door de manier waarop beschikbare opties aan ons worden gepresenteerd. Door dezelfde keuzes op een andere manier te structureren of te beschrijven, kun je grote effecten op gedrag veroorzaken. In deze deep-dive leer je hoe je deze beïnvloedingstactieken in kunt zetten. Ook besteden we aandacht aan het ethisch gebruik van deze inzichten, immers “with great power, comes great responsibility.”
Wat vinden anderen?
Onze trainers
Isabella Klaassens
Isabella is gedragsdeskundige en hoofd Academy. Als fundementeel psychologisch onderzoeker ondersteunt ze klanten in het onderzoeken en begrijpen van klantproblemen.
Joost Baalbergen
Joost is sociaal psycholoog met tien jaar ervaring in het toepassen van gedragskennis in CRO. Hij is een van de bedenkers van het BOOM-framework dat in deze cursus wordt gegeven.
Lotte Reijmer
Lotte is consumenten psycholoog met ruime ervaring in (online)marketing. Het menselijk gedrag fascineert haar en dit ontrafelen maakt haar altijd enthousiast.
Voor wie is deze cursus?
Deze cursus is ontworpen voor CRO-specialisten, productmanagers, online marketeers, data-analisten en iedereen die betrokken is bij het optimaliseren van de klantreis. Of je nu een junior professional bent die net begint, of een senior specialist op zoek naar verdieping, deze cursus biedt waardevolle inzichten en praktische tools die je direct kunt toepassen.
Vragen over de cursus?
Neem contact op met Isabella, onze academy specialist.
Aanmelden Cursus Consumentengedrag
- Vijf cursusdagen (van 09.30 – 12.30 uur), fysiek in Utrecht.
- 28 januari
- 4 februari
- 11 februari
- 18 februari
- 25 februari
- Minimaal 3 en maximaal 12 deelnemers. Daarnaast ontvang je:
- De Cursus consumentengedrag handboek waarin je alle kennis en voorbeelden kunt teruglezen.
- Een Cursus consumentengedrag certificaat bij succesvolle afronding van de cursus.