Evolv Ascend: AI voor meer rendement

Wat maakt een Evolv Ascend experiment anders dan een A/B-test?
Conversie optimalisatie is het “evidence based” (her)ontwerpen van customer journeys met als doel om mensen zo succesvol mogelijk bepaalde taken te laten uitvoeren (bijvoorbeeld registreren voor een dienst of het kopen van een product). Om te begrijpen welke hypotheses – die zijn gesteld vanuit gedragsonderzoek – welk effect hebben, worden online experimenten ingezet. Veelal probeer je dan via een A/B-test erachter te komen of de nieuwe aanpassing op je site beter presteert dan de huidige situatie. Het opzetten van een A/B-test kost tijd en voor betrouwbare toetsingsresultaten heb je voldoende bezoekers nodig. Hoeveel experimenten je kunt uitvoeren is daarmee enerzijds afhankelijk van de bezoekersaantallen van je website en anderzijds van de tijd (resources) die je hebt. In de praktijk zien we dan ook dat wat je kunt toetsen vaak beperkt is en dat er goed moet worden geprioriteerd om te zorgen dat je de juiste experimenten uitvoert. Om deze reden is Evolv Ascend in onze ogen een disruptieve tool in de markt – de tool wilt vooral meer en meer input. Hoe meer elementen op een pagina of in een customer journey een variant krijgen, hoe meer mogelijke combinaties er ontstaan. Meer combinaties zorgen in theorie voor een hoger globaal maximum en het systeem is ontworpen om zo snel mogelijk dit maximum te vinden. De kanttekening is wel dat je nog steeds goed onderzoek wilt doen om te bepalen welke variaties je maakt op elementen. Te veel garbage als input zorgt ervoor dat het systeem te veel tijd besteed aan het uitfilteren van de garbage, waardoor je het systeem niet optimaal gebruikt (prioriteren van hypotheses blijft dus gewoon een must). Het aantal combinaties dat wordt getoetst binnen een generatie is wel beperkt door het aantal bezoekers dat je hebt, maar je weet in ieder geval zeker, in tegenstelling tot A/B-testen, dat je je testpotentieel volledig benut. Je maximaliseert het aantal toetsingen dat je kunt uitvoeren binnen jouw digitale domein.
CONTACT
Kunnen wij je ergens mee helpen?
Vul onderstaand formulier in en we nemen zo snel mogelijk contact op of bel ons (030 4100 170).