Onze analytics expert Annemarie Klaassen is op dit moment op Jamaica voor het nummer 1 analytics event wereldwijd: SuperWeek. Zij is gevraagd om te presenteren over de manier waarop wij bij Online Dialogue A/B-testen analyseren. Specifieker: hoe we bepalen wanneer we adviseren een getoetste variant wel te implementeren en wanneer niet. Eerder schreef Annemarie hier op onze website al een artikel over: Waarom een Bayesiaanse A/B-test evaluatie meer oplevert.
Op SuperWeek toont Annemarie voor het eerst de Online Dialogue >>>Bayesian A/B-test Calculator, waarmee je zelf kunt uitrekenen of je een variant zou moeten implementeren of niet.
Deze calculator is door Online Dialogue ontwikkeld naar een idee van Annemarie Klaassen en een ontwerp van Roy Schieving. De calculator staat live op onze A/B-test kennisdeel site ABTestguide.com (waar je nog meer tools en calculators vindt).
Presentatie slides
In haar presentatie staat Annemarie stil bij het feit dat een data gedreven optimalisatie programma alleen succesvol is binnen een organisatie als er vaak genoeg inzichten en commerciële winnaars worden gevonden. Te vaak negeren we resultaten die niet significant verschillend zijn en worden deze afgedaan als “werkt niet”. Dit terwijl een implementatie kan leiden tot een positieve business case. Onderstaand de slides van Annemarie via SlideShare, of je download hier de PDF van haar presentatie: Test for business growth.