Having a structured process and insight into your performance is essential to your CRO program. To do this, however, you need a good tool ...

At Online Dialogue, we use Airtable with all of our clients. It ensures that we have structure and overview in the processes and insights of our CRO program. You can see what is happening in the entire process, who is doing what, where and with what, and you can build on those successes.

Volgende week brengen collega’s Ruben de Boer and Tom van den Berg een gratis Udemy-cursus uit om je te laten zien hoe je je eigen CRO-proces in Airtable kunt opzetten. Wil je deze gratis cursus volgen? We vermelden via onze website en newsletter waar en wanneer deze cursus beschikbaar is.

Maar eerst willen we je vertellen waarom wij zo enthousiast zijn over Airtable – wij hebben geen aandelen 😉

De 10 redenen om Airtable te gebruiken

  1. Het is betaalbaar. Met de gratis versie kun je het hele CRO-proces opzetten, inclusief al je inzichten en tactieken. Wanneer je meer dan 1200 experimenten hebt, of je wilt dashboards opzetten, dan ga je per gebruiker per maand betalen. Je kan de kosten here bekijken. Voor veel bedrijven zijn deze kosten goed te doen.
  2. Airtable is erg gebruiksvriendelijk. Je kunt het gemakkelijk aanpassen aan je behoeften. Zo kan je bijvoorbeeld een uniek proces opzetten, elk veld bewerken en verwijderen en eenvoudig je eigen prioriteringsmodel in de tool bouwen.
  3. Airtable vervangt veel andere tools zoals projectbeheertools, Google Sheets, Google Slides, and Google forms.
  4. Het biedt verschillende views terwijl alle data automatisch worden gekoppeld en bijgewerkt. Airtable heeft een Kanban-view zoals elke projectbeheertool en deze is gekoppeld aan een database, zoals Google Spreadsheets. Dit maakt het werk makkelijker en het scheelt veel tijd.
  5. Je kunt gemakkelijk samenwerken met andere collega’s en berichten verzenden in Airtable.
  6. Je kunt dashboards en overzichten maken met al je data.
  7. Je creëert een overzicht van waar en waarmee je succesvol bent met je experimenten, zoals op welke pagina, welk apparaat en met welke psychologische tactiek. Dit maakt het gemakkelijker om voort te bouwen op je inzichten en successen.
  8. Je kunt views met collega’s delen via een link of de embed-optie. Daarvoor hebben collega’s geen account nodig.
  9. Collega’s kunnen testideeën delen via een formulier. Ook hiervoor hebben ze geen account nodig en hun input wordt automatisch toegevoegd aan de bestaande data in Airtable.
  10. Voor echt geavanceerde opties kan je ook de API van Airtable gebruiken.

Nadeel van Airtable

Na al deze voordelen, moeten we natuurlijk ook een nadeel noemen. Het grootste nadeel van Airtable is dat de e-mailondersteuning niet altijd toereikend is. Omdat het niet alleen een CRO-tool is, begrijpen ze de doeleinden waarvoor je de tool gebruikt niet volledig. Hierdoor kan goede ondersteuning soms ontbreken. Als je sterk afhankelijk bent van uitstekende klantenondersteuning, dan past een tool zoals Effective Experiments wellicht beter bij jou.

Take the free course

Voor ons heeft Airtable het leven een stuk gemakkelijker gemaakt! Wij willen ons enthousiasme graag met je delen. Houd volgende week onze website in de gaten voor de cursusuitgave of meld je aan voor onze newsletter.