Van der Valk, opgericht in 1939, is al jaren een van de grootste horeca organisaties van Nederland en is dit jaar uitgeroepen door KPMG tot ‘Customer Experience Excellence Leader’. Van der Valk is al enige tijd actief op het internet en was in 1996 een van de eerste Nederlandse bedrijven met een website: Valk.nl. Er werd toen der tijd nog aardig gediscussieerd waarom men in hemelsnaam 25,- gulden per jaar zou betalen voor het vastleggen van een domeinnaam, maar gelukkig werd die toch vastgelegd.
Het bedrijf kent een rijke geschiedenis en onderdeel daarvan is een ondertussen al 10 jaar durende succesvolle samenwerking met Online Dialogue op het gebied van conversie optimalisatie.
Vanaf 2008 was het op de Van der Valk websites mogelijk om online te betalen. Dit zorgde natuurlijk voor een hele hoop nieuwe mogelijkheden. In 2009 werd er daarom ook de vraag gesteld of het mogelijk was om het rendement van de websites van Van der Valk te verhogen. Met deze vraag kwam Van der Valk terecht bij Online Dialogue.
De eerste A/B test
Samen met Online Dialogue werd gekeken naar de functionaliteiten van de websites en kwamen we tot de conclusie dat de reserveringen-overzichtspagina, vanwege het aantal bezoekers en boekingen, een goede plek was om te beginnen met optimaliseren.
10 jaar geleden begon het A/B testen bij Van der Valk met deze uitwerking: