Training Conversie Specialist

Leer hoe jij de conversie op jouw website kunt boosten! In onze training conversie specialist leer je de basisprincipes van het proces, data, psychologie en UX te gebruiken om je website te optimaliseren. De training zit vol praktijkvoorbeelden van en wordt gegeven door echte specialisten.

Onze trainingen wordt met een 9,0 beoordeeld op Springest

Ook mogelijk als Incompany Training

Wat je kunt verwachten

Skills icoon

Doorloop het volledige A/B-testproces

Skills icoon

Veranker CRO in je organisatie

Skills icoon

Gebruik famework en tools

Praktische informatie

Tijd icoon

4 dagdelen

Locatie icoon

Utrecht

Geld icoon

1295,- ex btw

Wat ga je leren?
  • Leer succesvol A/B testen opzetten en uitvoeren
  • Leer op welke pagina’s je het beste kunt testen met data analyse
  • Gebruik principes van psychologie en UX om gebruikersgedrag te achterhalen 
Dag 1: Proces
Dag 2: Data & statistiek
Dag 3: Psychologie
Dag 4: UX
Dag 1: Proces

Om gestructureerd te werk te gaan met een optimalisatieprogramma is het proces van groot belang. Deze dag zorgt ervoor dat je leert hoe je experiment voor experiment nieuwe kennis verzamelt over je klant. En geeft antwoord op vragen als: Hoe bouw je kennis op over het gedrag van je klanten, zodat je het later ook organisatiebreed kunt inzetten? Wat is het maturity niveau van mijn organisatie? En welke stappen moet je vervullen als je structureel wilt optimaliseren?

Dag 2: Data & statistiek

Een goede analyse staat of valt met de kwaliteit van je data. Het is vaak een onderbelicht onderwerp maar datakwaliteit is het fundament om als organisatie datagedreven te kunnen werken. Hoe kun je dit controleren? En hoe kun je vervolgens de data gebruiken als je een hele berg tot je beschikking hebt? Waar begin je? Maar nog belangrijker, wanneer stop je? Verder beantwoorden we op deze dag vragen zoals: Hoe kun je optimaliseren als een website weinig bezoekers of conversies heeft? Op welke pagina’s kun je het beste A/B-testen? Welke statistische valkuilen zijn er? Wanneer is iets een significant verschil? En hoe zet je data om in inzichten en communiceer je deze in je organisatie?

Dag 3: Psychologie

Het doel van dag 3 is om cursisten bewust na te laten denken over gedrag. We leggen je uit hoe we psychologie en gedragswetenschappen combineren met de resultaten van meer dan 1000 A/B-testen die we de afgelopen 10 jaar hebben uitgevoerd. Samen duiken we de data in om online gedrag in kaart te brengen en te interpreteren. Waar en op welke manier kan ik het beste optimaliseren? Welke inzichten gebruik ik daarvoor en hoe schrijf ik een goede hypothese?

Dag 4: UX

Het verhogen van de gebruikservaring kan op heel wat verschillende manieren aangepakt worden. Met behulp van data en psychologie kunnen we een beter inzicht krijgen in de gebruikers, en op welke manier hun ervaring verbeterd kan worden. Tijdens de design dag  komen alle voorgaande dagen samen in het maken van een design. Maar hoe maak ik een design bij mijn hypothese? Hoe zorg ik ervoor dat ik alleen de hypothese toets? Hoe weet ik of mijn design technisch tot een A/B-test verwerkt kan worden? Hoe weet ik zeker dat mijn design impact gaat maken?

Wanneer vind deze training plaats?
MaandDatumTijdstip
September 17 en 24 september09:30 - 12:30
November 5, 12, 19 en 26 november09:30 - 12:30
Waarom kiezen voor Online Dialogue

Specialisten met diepgaande expertise

Onze specialisten hebben allemaal hun eigen expertise, waardoor je diepgaande kennis opdoet.

Direct toepasbare praktijkvoorbeelden

Wij vertalen de theorie naar de praktijk door echte voorbeelden te gebruiken. Je kunt na iedere les direct zelf aan de slag.

Al 15+ jaar dé CRO-expert

OD is al ruim 15 jaar dé specialist in conversie optimalisatie.

Leer alvast je trainers kennen

Lotte Cornelissen

Managing Director

LinkedIn icoon
030 4100 178
Telefoon icoon

Ruben de Boer

Experimentation Consultant

LinkedIn icoon
030 7009 778
Telefoon icoon

Alexandros Kakakis

Data Scientist

LinkedIn icoon
030 2272 446
Telefoon icoon

Shirley van Haalem

Experimentation Consultant

LinkedIn icoon
030 7009 447
Telefoon icoon

Reinier Koolmees

Data Analist

LinkedIn icoon
030 7009 777
Telefoon icoon

Irene Strikkers

Data Analist

LinkedIn icoon
0307009775
Telefoon icoon

Isabella Klaassens

Gedragsexpert

LinkedIn icoon
0302272440
Telefoon icoon

Simon Buil

Data Analist

LinkedIn icoon
0302272445
Telefoon icoon

Joost Baalbergen

Gedragsexpert

LinkedIn icoon
0302272443
Telefoon icoon

Dennis Nederlof

Experimentation Consultant

LinkedIn icoon
030 2272 771
Telefoon icoon

Heb je nog vragen?

Lotte Reijmer

Gedragsexpert

LinkedIn icoon
030 2272 444
Telefoon icoon

Meld je aan voor de Conversie Specialist Training

  • Een training voor beginnende, maar ook voor gevorderde specialisten.
  • Ontvang alle handvaten voor een gestructureerd CRO programma
  • Krijg inzicht in voorbeelden en cases van échte klanten
CRO experimenteren valideren