Als organisatie was het fantastisch om voor het vijfde jaar op rij voor zoveel verschillende CRO experts een weekend te organiseren waar kennisdeling centraal staat (maar ook genieten zeker niet uit het oog verloren wordt).
Het doel van Conversion Hotel is om onze kennis binnen de CRO markt constant te verbeteren door deze met elkaar te delen en zo een netwerk op te zetten die de visie en werkmethode van validatie en optimalisatie verder de wereld in brengt.
En we zijn ervan overtuigd dat we ook afgelopen weekend erin geslaagd zijn dit doel te bereiken. We kijken terug op een weekend vol mooie momenten, leerzame talks en interessante ontmoetingen:
Dag #1: Trustworthy Experimentation
Nadat iedereen gesetteld was in een van de drie hotels op Texel was het vrijdagmiddag om precies 14:15 uur tijd voor de kick off van Conversion Hotel 2018 in de keynote hal. Ton Wesseling opende het event en Annemarie Steen vulde deze opening aan door alle deelnemers klaar te stomen voor een weekend vol experimenteren, spelen, socializen en leren.
De rest van de dag volgden er nog 7 (!) sprekers die ieder zijn of haar eigen kennis deelde over betrouwbaar experimenteren: wat zijn de pitfalls van confirmation bias (Michael Aagaard), met welke statistical ghosts moet je rekening houden (Lizzie Eardley), hoe groeit je CRO programma van de crawl fase naar de fly fase (Aleksander Fabijan), waarom en wanneer maak je gebruik van digital Random Controlled Trials (Chad Sanderson), hoe verwelkom je nieuwe gebruikers (Lisa Pierson) en ten slotte, waarom win je wanneer je jouw gebruikers voorop zet (Karl Gilis)
Na de laatste sessie in de keynote hal was het tijd om samen met al je nieuwe contacten en mede-deelnemers te proosten op de eerste dag en al zingend en dansend op de muziek van de Dames Draaien Door de eerste nacht op Texel in te luiden.
Dag #2: Psychologie, team effort en Trump
De hoeveelheid kennis van dag 1 werd op dag 2 al snel overtroffen met in het totaal maar liefst 35 sessies! Zo waren alleen al de ochtend en het begin van de middag gevuld met unconference sessies in 6 zalen, 8 workshops van 1,5 uur en 2 open-to-all-sessies in de keynote zaal.
Na een korte pauze (een goed moment voor een mooie wandeling over het strand met warme chocomel) was het tijd voor de keynote van Cognitive Neuropsychology professor Margriet Sitskoorn. En alsof er nog niet genoeg kennis gedeeld was die dag, startte het avondprogramma met een presentatie van het TU Delft Solar Team waarin maar weer eens werd bewezen hoe belangrijk de rol van het team is binnen een optimalisatie proces waarin je continu streeft naar goud.
Om alle nieuwe informatie van die dag te verwerken en te eindigen met een lach werd Greg Shapiro met zijn keynote “The World of Trump” uitgenodigd op het podium. En wanneer de vele lachbuien, biertjes en dansjes op de muziek van De Corona’s nog niet genoeg waren dan was er speciaal voor de echte diehards om 02:30 uur nog een speciale Digital Marketing Pecha Kucha (oftewel Powerpoint Karaoke) van Waldorf & Statler.
Dag #3: Van theorie naar praktijk
Tijdens de laatste dag van Conversion Hotel kwam alles samen. Lea Pica gaf een keynote over het delen van inzichten, Erin Weigel deelde haar ervaring als UX’er bij Booking.com en Nir Eyal presenteerde hoe je eenmalig gedrag omzet in een gewoonte.
En op dezelfde manier als waarop hij de vijfde editie van Conversion Hotel opende, sloot Ton Wesseling #CH2018 af door alle theorie van het weekend te vertalen naar de praktijk: Hoe brengen we als deelnemers van Conversion Hotel alle inzichten die we het afgelopen weekend hebben opgedaan verder de wereld in? Hoe zorg je ervoor dat iedere organisatie validatie onderdeel maakt van de werkcultuur?
Dat is volgens ons alleen mogelijk als gedeelde inspanning. We hebben 3 dagen samen geluisterd, gedeeld, gedanst en geëxperimenteerd: laten we de krachten van deze Conversion Hotel Tribe inzetten om experimenteren in iedere organisatie op het programma te zetten!
Bedankt voor een fantastisch #CH2018!