Gedrags­analyse

Wat zijn de drijfveren van de bezoekers op jouw website? Welke factoren beïnvloeden bewust en onbewust het gedrag van jouw klanten? En wat ervoor zorgt dat bezoekers klant worden of juist vroegtijdig afhaken? Onze psychologen en analisten nemen een kijkje op jouw website en vertalen data in concrete optimalisatie richtingen. Bij onze gedragsanalyse onderzoeken we het gedrag op jouw website aan de hand van data en andere reeds bestaande artikelen en experimenten. Hierbij krijg je niet alleen meer inzicht in je bezoekers en klanten, maar ook genoeg input voor nieuwe experimenten en optimalisaties. Wanneer je begrijpt wat jouw bezoekers drijft, kan je echt klantgericht en systematisch gaan optimaliseren. 

Wat is een gedragsanalyse?

Een gedragsanalyse is een gespecialiseerd onderzoek waarin resultaten van data analyses, enquêtes, wetenschappelijke studies en eerder uitgevoerde digitale experimenten met elkaar gecombineerd worden. Hierbij wordt duidelijk welke factoren een belangrijke rol spelen in het besluitvormingsproces van de websitebezoeker, en hoe deze factoren mogelijk verschillen tussen groepen.

De manier waarop mensen keuzes maken is complex en gaat voor een groot gedeelte zelfs onbewust. Om inzicht te krijgen in de keuzes die mensen maken is het noodzakelijk om te begrijpen hoe deze processen zowel rationeel als emotioneel geworteld zijn in onze innerlijke, sociale en contextuele drivers. Met deze gedragsanalyse krijgen we al inzicht in het gedrag van de websitebezoeker voordat we starten met experimenteren.

Wil je meer weten over deze dienst?

Of geef Pim een belletje op +31302772448

Waarom de gedragsanalyse door Online Dialogue?

Online Dialogue combineert data en psychologie waardoor we datagedreven en gevalideerd te werk gaan. Door deze unieke combinatie kunnen we je als geen ander helpen het ‘waarom’ achter klantgedrag te leren te begrijpen. Die kennis gebruiken we vervolgens om jouw digitale omgeving te verbeteren. Hiervoor hebben wij een team aan gedragsexperts in dienst, die met veel enthousiasme en nieuwsgierigheid op zoek gaan naar de drijfveren van je online bezoekers.

Zij gingen je voor:

CRO-ondersteuning
analytics ondersteuning
Strategie en proces
usability test
CRO-ondersteuning
CRO-ondersteuning