Hoe pas je experimenteren en personalisatie toe binnen een (grote) webshop?
Op donderdag 14 juni van 14:00 tot 18:30 uur organiseert Online Dialogue de 27e Dialogue Donderdag (DiDo).
Ook tijdens de 27e DiDo hebben we weer een interessant thema: hoe pas je experimenteren en personalisatie toe binnen een (grote) webshop. Speciaal voor de 27e editie hebben we niemand minder dan Niels Reijmer van de Bijenkorf en Ellen Tonkens van wehkamp uitgenodigd om hun ervaringen en kennis met ons te delen op het gebied van CRO. De ultieme kandidaten voor een succesvol, high velocity CRO programma. Waar staan de grote webshops van Nederland in de ontwikkeling van een experiment gedreven organisatie en hoe halen ze inzichten uit de schatten van data die ze verzamelen over hun bezoekers?
De DiDo organiseren we ook dit keer voor klanten, nieuwe en oude relaties en is alleen op uitnodiging. Tijdens deze middag staat niets anders centraal dan het delen van kennis en thought leadership.
Daarnaast zijn we ervan overtuigd dat de kennis en ervaring in de zaal nog vele malen groter is en willen we ook deze input niet verloren laten gaan. Tijdens de paneldiscussie zal daarom genoeg ruimte worden gemaakt om iedereen aan het woord te laten.
Wie komen er spreken?
Niels Reijmer | Lead Data Analyst @ Bijenkorf
Door het combineren van data uit alle touchpoints kan je een totaalbeeld creëren van de bezoeker. Maar hoe zet je al die data in om relevant informatie voor de bezoekers? En hoe vertel je continue hetzelfde verhaal? In zijn presentatie deelt Niels hoe hij bij de Bijenkorf segmenten creëert en personalisatie toepast op de website, e-mails en andere online marketing kanalen.
Niels is Lead Data Analyst bij de Bijenkorf waar hij samen met een team werkt aan personalisatie en segmentatie op de website en de online marketing kanalen. Hij heeft een achtergrond in statistiek, psychologie en computer science door zijn studie op Technische Universiteit Eindhoven.
Ellen Tonkens | Conversion Specialist @ wehkamp
Sinds vorig jaar is wehkamp begonnen met een transitie, waarbij steeds meer geëxperimenteerd wordt op een steeds hoger tempo. Hoe richt je zo’n experimentation proces in, hoe schaal je het op en welke growing pains komen daarbij kijken? In haar presentatie deelt Ellen hoe ze bij wehkamp de experimenten in goede banen leidt en het proces klaarmaakt voor een nog hoger tempo.
Ellen is Conversiespecialist in het Experimentation & Analytics team bij wehkamp. Ze werkt samen met product owners en hun teams, om te zorgen dat experimentation binnen wehkamp naar een hoger niveau getild wordt. Met een achtergrond in psychologie en vier jaar ervaring bij een startup is het haar tweede natuur om in het hoofd van de klant te willen kruipen en continu processen te verbeteren.
Het programma van de 27e Dialogue Donderdag
14.30 – 15.00 uur Welkom
15.00 – 15.30 uur Niels Reijmer | Lead Data Analyst @ Bijenkorf
15.30 – 16.00 uur Pauze
16.00 – 16.30 uur Ellen Tonkens | Conversion Specialist @ wehkamp
16.30 – 17.00 uur Ask them anything / paneldiscussie
17.00 – 18.30 uur Borrel
De locatie
Seats2Meet Utrecht: Moreelsepark 65, 3511EP Utrecht.
De voertaal op deze DiDo is Nederlands.
Daar wil ik bij zijn!
De uitnodigingen voor de DiDo zijn verstuurd, maar als je er ook bij wilt zijn dan kun je een plekje reserveren door onderstaand formulier in te vullen. Als er nog ruimte is, dan nemen we contact met je op!
Let op, tijdens een DiDo hebben we plaats voor maximaal 50 mensen. We verlenen voorrang aan managers, senior uitvoerenden en consultants met een passie voor kennisdeling. “Bureau-mensen” en vendors zijn welkom op onze DDTT events.
[ninja_forms id=68]
Weet je niet goed wat de DiDo is en wat je kunt verwachten? Lees de samenvatting van de 26e Dialogue Donderdag en bekijk het filmpje voor een impressie.